Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Tesco verlaagt prijzen van alledaagse producten
Tesco is van plan om de prijzen van alledaagse producten te verlagen met een investering van bijna €245 miljoen. Het gaat om producten als wortelen en komkommers. In een presentatie aan investeerders heeft Tesco aangegeven iets te willen doen aan de huidige verwarrende promoties door vooral de prijzen van alledaagse producten te verlagen. Hierdoor zullen wortelen van €1,20 naar €1 gaan en worden komkommers slechts €0,60 in plaats van €0,80. Hoofdbestuurder Philip Clarke zegt dat deze strategie een versnelling is op de overgangsperiode van Tesco. Ze willen dan ook eerlijk zijn tegenover de consumenten met de nieuwe prijzen.
Tesco heeft een 2,4% verkoopdaling aangegeven ten opzichte van dezelfde periode van afgelopen jaar. Tesco heeft dan ook minder gepresteerd dan concurrenten als Sainsbury's, Aldi en Lidl. Echter zegt Clarke dat Tesco sterk aan het verbeteren is met een €1,2 miljard herstelplan. De verandering in de sector doordat veel mensen vaker online bestellen, zorgt ervoor dat Tesco zijn plan een stap verder moet zetten. Echter kan Tesco het feit dat prijsvechters als Aldi en Lidl aan het groeien zijn, niet ontkennen.