Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Carrefour gaat uitbreiden in China
Nu het 50 jarig jubileum van de diplomatieke Chinees-Franse relatie op komst is, wil George Plassat, algemeen directeur van Carrefour, hun zaken in China herzien en verwacht een heleboel van de toekomende Chinees-Franse samenwerking.
Dit jaar zal Carrefour een actieve rol gaan spelen in het versterken van de economische en commerciële samenwerking tussen de twee landen. Volgens Plassat zal Carrefour China gevestigd worden in dertig Chinese steden in de loop van de komende drie jaar en zal het een totaal van 100 supermarkten in China bereiken.
Het belangrijkst volgens Plassat is de voedselveiligheid en het creëren van nieuwe banen. Om de voedselveiligheid te verzekeren, heeft Carrefour China nieuwe strategieën bedacht, zoals direct samenwerken met de telers zodat ze meer betaald kunnen krijgen en om de klant de beste kwaliteit en prijs te garanderen. Carrefour China heeft sinds 2007 met 552 agrariërs samengewerkt, die zo'n 48.000 ton produceerden met een waarde van 235 miljoen euro.
Carrefour wil in 2013 ook starten met het verkopen van Franse producten in China. Volgens Plassat zijn veel van de Franse leveranciers kleinschalige bedrijven of zelfs ambachtslieden. Door directe verkoop aan Carrefour verdienen ze meer en verminderen de kosten aan logistiek. "De tevredenheid van de klant is onze grootste verantwoordelijkheid."