Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkopen van supermarktketen Albert dalen in Tsjechië

Supermarktbedrijf Ahold, die de Albertketen in Tsjechië runt, heeft een grote herstructurering uitgevoerd na de zware verkoopdaling. De Nederlandse firma zal zijn Ahold divisie in Europa schrappen en de directeur, Dick Boer, zal nu de directe leiding hebben over het Tsjechische bedrijf. Dit besluit is genomen na de verkoopdaling van 4.7% tot 1.4 miljard euro in Tsjechië in 2013. Het vierde kwartaal van vorig jaar was ook zeer teleurstellend, toen de verkoop was gedaald met 7.9% tot 338 miljard euro.
Retailer analyticus, Jiří Šimara, geeft aan dat prijsvechtersketens als Lidl en Penny Market, beiden uit Duitsland, Albert erg hard treffen. "Een heleboel klanten gaan over naar budgetwinkels en Ahold is een A-merk supermarkt. Dat kan de reden zijn voor de afname in klanten," vertelde hij Prague Post. Aangepast voor wisselkoersen, is de verkoop van Albert in Tsjechië vorig jaar gedaald met 1.5%.

Bron: praguepost.com

Publicatiedatum: