Albert Heijn sluit webwinkels, zet alles op Appie

Albert Heijn gaat zich voor de online verkoop volledig concentreren op bestelapplicatie Appie. Op termijn is het niet meer mogelijk om boodschappen te doen op Webwinkel.ah.nl, bevestigt het supermarktbedrijf. 'We kiezen voor duidelijkheid.'

Albert Heijn laat op zijn site weten dat momenteel wordt gesleuteld aan het online kanaal. Navraag leert dat de conventionele besteloptie op termijn zal verdwijnen. Woordvoerster Dagna Hoogkamer: 'We willen het online winkelen graag zo eenvoudig mogelijk maken voor klanten. We gaan daarom alles wat met online winkelen te maken heeft onderbrengen in Appie. Dat brengt duidelijkheid. Klanten zullen gaandeweg op onze website veranderingen gaan opmerken. Voorlopig blijft het echter ook nog gewoon mogelijk om via de webwinkels boodschappen te doen.'

Gaandeweg ervaren

Albert Heijn houdt momenteel behalve de 'AH Boodschappen webwinkel', ook AH Wijndomein, AH Fotoservice en AH Mobiel in de lucht, wat het meervoud van Hoogkamer verklaart ('webwinkels'). De woordvoerster kan niet precies zeggen wanneer de operatie voltooid moet zijn, noch wat de gevolgen zijn voor de online activiteiten van Ahold-zusjes Etos en Gall & Gall: 'Vooralsnog kan ik je slechts vertellen dat we naar een structuur toe willen die begrijpelijker en eenvoudiger is voor de klant. Hoe dat er per webwinkel precies uit komt te zien, zullen klanten gaandeweg gaan ervaren.'

Appie

Appie werd vier jaar geleden gelanceerd. De bestelapplicatie kan zowel op pc's en laptops, als op smartphones en tablets worden gebruikt. Acties die klanten op een apparaat uitvoeren, zoals een boodschappenlijstje maken, worden gesynchroniseerd en ze zijn daardoor ook op andere apparaten terug te vinden. De 'gewone' online boodschappenwinkel van Albert Heijn is niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en zal dat ook niet meer worden. Shoppers op Webwinkel.ah.nl kunnen bestelde boodschappen ook niet afhalen bij een van de Pick Up Points van Albert Heijn, maakt het supermarktbedrijf expliciet duidelijk:

Campagne

Albert Heijn, het vlaggenschip van Twinkle100-aanvoerder Ahold, lanceerde onlangs een reclamecampagne om Nederlanders te wijzen op de specifieke voordelen van online kopen.


Bron: Twinkle

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.