Supermarktoorlog bereikt Spanje
Caprabo's rivaal is Mercadona. Caprabo, dat eigendom is van de Spaanse retailer Eroski, zei dat het zijn prijzen met "equivalente" Mercadona-producten zou vergelijken. Als een transactie duurder blijkt bij Caprabo, geeft het bedrijf consumenten een kortingsbon voor de volgende boodschappen. Caprabo controleert de prijzen van meer dan 2500 (huis)merkproducten.
Om de prijzen van Caprabo te laten vergelijken met die van Mercadona, moeten klanten zich wel inschrijven voor het Caprabo loyaliteitsprogramma, dat het vorig jaar lanceerde om de Spaanse consumenten voor zich te winnen die ongetwijfeld op zoek zijn naar de beste deals in een moeilijke economie.
De financiƫn van Caprabo's eigenaar Eroski staan ook onder druk. In het jaar tot aan 31 januari zag Eroski zijn jaarlijkse verliezen stijgen en zijn verkoop dalen. De Spaanse kruideniersmarkt is een van de meest competitieve in Europa en Caprabo wil een positie als prijsleider verwerven, waar de concurrenten waarschijnlijk weer op gaan reageren.