Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarktoorlog bereikt Spanje

Het beeld van kruideniers die hun prijzen vergelijken en consumenten kortingsbonnen geven, groeide uit tot een vaste waarde in het Britse retaillandschap - en nu spelen soortgelijke praktijken in Spanje. Supermarktketen Caprabo heeft El Comparador gelanceerd, een "baanbrekende inzet voor besparingen". In een verklaring van 18 september zei Caprabo: "Voor de eerste keer lanceert een supermarktretailer in Spanje een programma dat een garantie is voor blijvende besparingen voor consumenten".

Caprabo's rivaal is Mercadona. Caprabo, dat eigendom is van de Spaanse retailer Eroski, zei dat het zijn prijzen met "equivalente" Mercadona-producten zou vergelijken. Als een transactie duurder blijkt bij Caprabo, geeft het bedrijf consumenten een kortingsbon voor de volgende boodschappen. Caprabo controleert de prijzen van meer dan 2500 (huis)merkproducten.

Om de prijzen van Caprabo te laten vergelijken met die van Mercadona, moeten klanten zich wel inschrijven voor het Caprabo loyaliteitsprogramma, dat het vorig jaar lanceerde om de Spaanse consumenten voor zich te winnen die ongetwijfeld op zoek zijn naar de beste deals in een moeilijke economie.

De financiƫn van Caprabo's eigenaar Eroski staan ook onder druk. In het jaar tot aan 31 januari zag Eroski zijn jaarlijkse verliezen stijgen en zijn verkoop dalen. De Spaanse kruideniersmarkt is een van de meest competitieve in Europa en Caprabo wil een positie als prijsleider verwerven, waar de concurrenten waarschijnlijk weer op gaan reageren.


Publicatiedatum: