Gijs StreekSelecties

Op het terras van Stapelbakker en Brasserie Marie op Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt presenteren producenten en telers hun Gijs product.
Op het terras van Stapelbakker en Brasserie Marie op Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt presenteren producenten en telers hun Gijs product.
goed toeven op het terras
goed toeven op het terras
Kersentelers Martine en Theo Vernooy met in het midden Eric van Dam van StreekSelecties.
Kersentelers Martine en Theo Vernooy met in het midden Eric van Dam van StreekSelecties.
De sappen van Gijs
De sappen van Gijs
Asperges in pot
Asperges in pot
allerlei jams
allerlei jams
ragout en soepen
ragout en soepen
Het Gijs promotie meubel
Het Gijs promotie meubel
Asperges van Brabantse Wal...binnenkort ook vers verkrijgbaar onder het Gijs merk?
Asperges van Brabantse Wal...binnenkort ook vers verkrijgbaar onder het Gijs merk?
Ed Hendriks van Agro & Co, één van de initiatiefnemers van StreekSelecties. Hij is momenteel druk met Real Food.
Ed Hendriks van Agro & Co, één van de initiatiefnemers van StreekSelecties. Hij is momenteel druk met Real Food.
Een greep uit het assortiment van Gijs
Een greep uit het assortiment van Gijs
prachtig tentoongesteld in een oude kar
prachtig tentoongesteld in een oude kar
"Rene Bink directeur Streekselecties. "Je moet wel scherp blijven in een tijd waarin consumenten nog steeds vallen voor de actieknallers. Wanneer de kosten voor een Nederlands kwalitatief product beduidend hoger zijn dan het reguliere supermarktaanbod is het niet levensvatbaar. Als een onderscheidend product economisch rendabel is voor producent en supermarkt, kunnen we op de lange termijn het verschil maken."
"Rene Bink directeur Streekselecties. "Je moet wel scherp blijven in een tijd waarin consumenten nog steeds vallen voor de actieknallers. Wanneer de kosten voor een Nederlands kwalitatief product beduidend hoger zijn dan het reguliere supermarktaanbod is het niet levensvatbaar. Als een onderscheidend product economisch rendabel is voor producent en supermarkt, kunnen we op de lange termijn het verschil maken."
"GIJS streekproducten groeien door in 2010. Voor 2010 staat er nog genoeg op de agenda voor GIJS. Het doel is om meer consumenten in contact te brengen met GIJS streekproducten. "Hoe we dat gaan realiseren? Er zitten op korte termijn al weer een tiental producten in de pijplijn. Eind 2010 willen we 130 producten in het winkelschap hebben. Verder blijven we investeren in communicatie op de winkelvloer middels proeverijen en demonstraties. In 2009 hebben we 600 proeverijen uitgevoerd, in 2010 gaan we dat overtreffen. Naast de PLUS supermarkt worden de GIJS streekproducten ook beschikbaar gemaakt voor boerderij- en delicatessenwinkels. Ook het bedrijfsleven benaderen we in 2010 weer met kerstpakketten", vertelt Rene Bink."
"GIJS streekproducten groeien door in 2010. Voor 2010 staat er nog genoeg op de agenda voor GIJS. Het doel is om meer consumenten in contact te brengen met GIJS streekproducten. "Hoe we dat gaan realiseren? Er zitten op korte termijn al weer een tiental producten in de pijplijn. Eind 2010 willen we 130 producten in het winkelschap hebben. Verder blijven we investeren in communicatie op de winkelvloer middels proeverijen en demonstraties. In 2009 hebben we 600 proeverijen uitgevoerd, in 2010 gaan we dat overtreffen. Naast de PLUS supermarkt worden de GIJS streekproducten ook beschikbaar gemaakt voor boerderij- en delicatessenwinkels. Ook het bedrijfsleven benaderen we in 2010 weer met kerstpakketten", vertelt Rene Bink."
"Plus legt nadruk op Kwaliteit en Verantwoord. "AGF en dan met name voedselveiligheid binnen de AGF heeft onze aandacht", aldus Arie van Doesburg van Plus"
"Plus legt nadruk op Kwaliteit en Verantwoord. "AGF en dan met name voedselveiligheid binnen de AGF heeft onze aandacht", aldus Arie van Doesburg van Plus"
"PLUS supermarkten heeft als enige supermarkt in Nederland GIJS in het assortiment en is daar trots op. "Gijs valt perfect binnen onze campagne Plus denkt duurzaam"
"PLUS supermarkten heeft als enige supermarkt in Nederland GIJS in het assortiment en is daar trots op. "Gijs valt perfect binnen onze campagne Plus denkt duurzaam"
Gijs bestaat 1 jaar en dat wordt gevierd. Op de foto Rene Bink van StreekSelecties, Marcel Brouns van Plus Dommelen en Arie van Doesburg van Plus Retail.
Gijs bestaat 1 jaar en dat wordt gevierd. Op de foto Rene Bink van StreekSelecties, Marcel Brouns van Plus Dommelen en Arie van Doesburg van Plus Retail.
Jan Robben kon er helaas zelf niet bij zijn maar zijn aardbeien doen het erg goed binnen Gijs.
Jan Robben kon er helaas zelf niet bij zijn maar zijn aardbeien doen het erg goed binnen Gijs.
Jan Robben, de teler van de Gijs-aardbeien
Jan Robben, de teler van de Gijs-aardbeien
Waar normaal vooral Elsanta's in de supermarkt te vinden zijn kan Jan Robben met Gijs zijn vollegrondsrassen zichtbaar maken aan de consument.
Waar normaal vooral Elsanta's in de supermarkt te vinden zijn kan Jan Robben met Gijs zijn vollegrondsrassen zichtbaar maken aan de consument.
Appelen van Dirk-Jan van Lutterveld
Appelen van Dirk-Jan van Lutterveld
De producent staat centraal bij Gijs. Zijn verhaal moet verteld worden en dat is de meerwaarde voor de producten van het merk.
De producent staat centraal bij Gijs. Zijn verhaal moet verteld worden en dat is de meerwaarde voor de producten van het merk.
Sappen gemaakt van de appelen van Dirk-Jan van Lutterveld
Sappen gemaakt van de appelen van Dirk-Jan van Lutterveld
De kruiden die verwerkt worden in de Gijs-kruidenboter worden door Sipke Nieuwenhuis zelf geteeld. StreekSelecties hielp chefkok Sipke Nieuwenhuis met de kwaliteitscertificering van zijn kruidenboters.
De kruiden die verwerkt worden in de Gijs-kruidenboter worden door Sipke Nieuwenhuis zelf geteeld. StreekSelecties hielp chefkok Sipke Nieuwenhuis met de kwaliteitscertificering van zijn kruidenboters.
"Theo Vernooy won de Tuinbouw Ondernemersprijs. Hij vertelt deze titel mede verkregen te hebben doordat de jury het aanmoedigde dat hij zijn kersen via Gijs direct naar het supermarktkanaal bracht. "Normaliter gaan de kersen anoniem in bulk naar de veiling en hoor je achteraf wat ze hebben opgebracht", aldus Theo."
"Theo Vernooy won de Tuinbouw Ondernemersprijs. Hij vertelt deze titel mede verkregen te hebben doordat de jury het aanmoedigde dat hij zijn kersen via Gijs direct naar het supermarktkanaal bracht. "Normaliter gaan de kersen anoniem in bulk naar de veiling en hoor je achteraf wat ze hebben opgebracht", aldus Theo."
Verse Nederlandse kersen. Via Gijs verkoopt Theo zijn kersen voor een vaste prijs ongeacht de perikelen in de markt. De verse kersen uit Cothen waren één van de hardst lopende Gijs producten afgelopen kersenseizoen.
Verse Nederlandse kersen. Via Gijs verkoopt Theo zijn kersen voor een vaste prijs ongeacht de perikelen in de markt. De verse kersen uit Cothen waren één van de hardst lopende Gijs producten afgelopen kersenseizoen.
Appel-kersensap met de kersen van Theo.
Appel-kersensap met de kersen van Theo.

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven