© Aartsen"Onze strategie is altijd gericht geweest op een brede spreiding aan zowel de import- als distributiekant. Met faciliteiten in Nederland, België en Azië importeren we alles wat vers is van meer dan 800 producenten uit ruim 60 landen wereldwijd en distribueren we dit dagelijks aan meer dan 1.250 klanten in de Nederland, België, Noord-Frankrijk, en het Ruhrgebied in Duitsland. Alle verkopen zijn ex warehouse bij 1 van onze 3 filialen in de Benelux," vertelt Aartsen CCO Menno van Breemen.
Het familiebedrijf, dat al sinds 1907 gespecialiseerd is in de import en distributie van verse groenten en fruit, zet daarmee al generaties lang in op spreiding, continuïteit en toegevoegde waarde. De uitbreiding naar het Verre Oosten met ons kantoor in Hong Kong sloot hier een kleine 14 jaar geleden naadloos op aan. Meer dan 175 klanten worden wekelijks bediend in meer dan 15 landen. 40% van de distributie is in China, en 60% in een 15-tal landen in Zuid- en Zuid Oost Azië. Nu volgt dus de vijfde vestiging in Mumbai met dezelfde strategie. "We gaan zorgen dat we 1st, 2nd tier steden bedienen in de vrije sector, online, en retail in India."
© Aartsen
Sinds september is Aartsen officieel operationeel in Mumbai en is dit de 5de vestiging van Aartsen. "India is voor ons geen snelle groeimarkt, maar een markt waar we structureel aanwezig willen zijn. Na een gecontroleerde opstartfase draait het team inmiddels volledig volgens de Aartsen way of business. Het kantoor is gevestigd op een strategische plek tussen de groothandelsmarkten, luchthavens, koelopslag, haven, maar ook om lokaal talent aan te trekken. Vanuit Hong Kong zijn twee ervaren collega's, na de nodige voorbereidingen verhuisd naar Mumbai om samen met het lokale team een sterk fundament te leggen."
Het team in India is recent versterkt met twee nieuwe collega's met diepgaande kennis van de verschillende markten en regio's in India. "Een complementair team met lokale marktkennis, gecombineerd met internationale ervaring, was voor ons een absolute randvoorwaarde," aldus Van Breemen. De focus van Aartsen India ligt op de verdere uitbouw van het fruit assortiment in India en de omliggende markten Pakistan, Sri Lanka en Bangladesh. "We waren hier al actief vanuit Hong Kong, maar we zijn ervan overtuigd dat een fysieke aanwezigheid essentieel is om écht waarde toe te voegen. Door dichter op de markt te zitten, kunnen we sneller schakelen, beter inspelen op vraag en aanbod en onze producenten meer mogelijkheden bieden in maten, variëteiten en kwaliteitscategorieën."
© Aartsen
Groothandelsmarkt Mumbai
Aartsen wil in India een robuust netwerk opbouwen en stap voor stap het marktaandeel vergroten, altijd met het doel om het juiste product op de juiste plek te krijgen voor een optimaal resultaat. "We geloven sterk in samenwerking op de lange termijn," besluit Van Breemen. "Daarom nodigen we al onze partners van harte uit om ons nieuwe kantoor in Mumbai te bezoeken en samen te kijken hoe we verder kunnen groeien." Aartsen ziet India als een logische volgende stap binnen haar internationale netwerk en wil de organisatie de komende periode gecontroleerd laten groeien. "We bouwen hier met dezelfde overtuiging als elders: duurzaam, transparant en in nauwe samenwerking met onze partners."
Voor meer informatie:
Menno van Breemen
Aartsen
Tel: +31 (0) 765 248 105
[email protected]
www.aartsen.com