Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Voormalig verkoopmanager begint eigen Pools appelexportbedrijf

Voor een Poolse appelspecialist zijn de tijden veranderd. Na jaren als verkoopmanager te hebben gewerkt, heeft Adam Malengiewicz de sprong gewaagd om zijn eigen appelexportbedrijf te beginnen: AD Fresh Nature. Dit betekent dat hij nu veel petten moet dragen: "De ene dag werk ik als accountant, de volgende dag als verkoper en de volgende dag als kwaliteitsspecialist. Het perspectief van de eigenaar kan de manier waarop je naar het bedrijf kijkt compleet veranderen, het is een compleet andere ervaring dan wanneer je uitsluitend in de verkoop werkt. Hoewel het veeleisend kan zijn, is het een ongelooflijk lonend avontuur. Ik raad het aan, hoewel het zeker een pad is voor mensen die klaar zijn voor uitdagingen."

© AD Fresh Nature

Volgens Malengiewicz is zijn ontwikkeling beïnvloed door veel factoren die voortvloeien uit zijn lange ervaring die hij onder andere heeft opgedaan op het teeltbedrijf van zijn familie. Bovendien helpt zijn praktische kennis van de fruitteelt hem om de behoeften van de telers met wie hij samenwerkt beter te begrijpen.

Malengiewicz geeft aan dat de start van een nieuw bedrijf gepaard gaat met veel uitdagingen: "Het begin is altijd een uitdaging, dus op dit moment verzamelen we alle aanvragen en pas aan het einde van het seizoen zullen we kijken waar de appelen van ons teeltbedrijf, familie, vrienden en partners de beste markt vinden. Het juiste moment voor strategie en bredere marktexpansie zal komen, dit seizoen richten we ons vooral op stabiele, regelmatige afzet voor eerlijk geld. We verwachten een toename van het aantal zendingen, en binnenkort zullen we ook beginnen met het verpakken van appelen van onze contracttelers."

© AD Fresh Nature

Het proces van sorteren en logistiek kostte ook wat tijd, vertelt Malengiewicz: "Het kiezen van het juiste transport en het vinden van gekwalificeerde mensen om in het pakstation te werken, bleek verrassend moeilijk. Er was ook veel aandacht nodig voor het selecteren van het juiste fruit voor specifieke markten en voor het uitsorteren van partijen met vorstschade, die dankzij een goede controle geen groot probleem vormden. Dit zijn allemaal elementen die een grote invloed kunnen hebben op het soepele verloop van het hele proces."

"We hebben verschillende doelen, hoewel we ze nog niet allemaal willen onthullen. Bovenal willen we ervoor zorgen dat onze leveranciers er bij elke levering op kunnen vertrouwen dat hun fruit in goede handen is. Tegelijkertijd willen we onze klanten - door concrete acties, niet door verklaringen - laten zien dat ze hebben gekozen voor een betrouwbare en vertrouwde partner die zijn verplichtingen nakomt en zich consequent richt op kwaliteit," besluit Malengiewicz.

Voor meer informatie:
Adam Malengiewicz
AD Verse Natuur
Tel: +48 576 069 240
[email protected]
www.adfreshnature.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer