Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

November Morgana Maand zorgt voor hogere verkoop in november

In november stond het appelras Morgana, exclusief verkrijgbaar bij Superunie-formules, centraal tijdens de zogeheten November Morgana Maand. In deze periode lag de focus niet alleen op het product zelf, maar ook op de wijze waarop winkels het ras op de winkelvloer presenteerden. Met een combinatie van mediacampagnes en instore-activiteiten werd de nieuwe Nederlandse oogst onder de aandacht gebracht.

© Fruitmasters

De ondersteuning bestond onder meer uit landelijke radiocampagnes en out-of-home-uitingen, aangevuld met instore activaties zoals extra zichtbaarheid en proeverijen. Verschillende winkels organiseerden Morgana-proeverijen, waaronder vestigingen van Boon's Markt en Dekamarkt. Tijdens de activatieweken lag het aantal aankopen gemiddeld ruim 90 procent hoger dan in een reguliere week. Op enkele locaties liep dit op tot bijna 300 procent.

Rol van de winkelvloer
Volgens FruitMasters is het effect van de campagne in belangrijke mate toe te schrijven aan de inzet op de winkelvloer. Door gerichte presentatie en activatie kregen consumenten de gelegenheid het ras te proeven en te vergelijken. Winkels die zich onderscheiden in presentatie en uitvoering werden hiervoor erkend. Boon's Markt Kerkdriel en Dekamarkt Wormerveer werden als prijswinnaars aangewezen en ontvingen een attentie als waardering voor hun inzet.

© Fruitmasters

Consumentenreacties
Tijdens de proeverijen werd Morgana door consumenten overwegend positief beoordeeld. Daarbij werden onder meer sappigheid, smaakbalans en bite genoemd. Ook de Nederlandse herkomst en uitstraling van het product werden gewaardeerd. In meerdere gevallen gaven consumenten aan na het proeven te kiezen voor Morgana in plaats van hun gebruikelijke appelras, wat het belang van het keuzemoment op de winkelvloer onderstreept.

Groeiend appelras
Morgana behoort tot de sneller groeiende appelrassen binnen de Superunie-formules. In het afgelopen seizoen nam het verkochte volume met 57 procent toe. Voor het komende seizoen is het doel deze groei voort te zetten. Morgana is verkrijgbaar bij Boon's Markt, Dekamarkt, Dirk, Hoogvliet, MCD, Plus, Poiesz, Sligro, Spar en Vomar.

© Fruitmasters

Voor meer informatie:
Tim Kievits
FruitMasters
Deilseweg 7
4191 NX Geldermalsen
Tel.:+31 (0)345 578 800
[email protected]
www.fruitmasters.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer