Fyffes heeft aangekondigd dat het consumentenmerk Trudi's® een aanhoudende categoriegroei laat zien en de retailpartnerships van het bedrijf in het VK en Noorwegen versterkt.
Trudi's werd eind 2023 gelanceerd en belichaamt Fyffes' visie op het vormgeven van welzijn voor de wereld en de merkbelofte 'Good fruit, doing good'. "Het assortiment heeft veel weerklank gevonden bij moderne consumenten die op zoek zijn naar fruit van ethisch verantwoorde kwaliteit dat de gemeenschappen ondersteunt waar het wordt geteeld", zo stelt Fyffes.
© Fyffes
"Sinds de lancering bij Coop Noorwegen heeft Trudi's een waardegroei van +8% en een volumegroei van +14% behaald, waarmee het beter presteert dan het gemiddelde van de totale bananencategorie. Via James Hall & Co. Ltd, Spar's belangrijkste retailer, grossier en distributeur voor Noord-Engeland, heeft Trudi's dit jaar een sterke waardestijging laten zien ten opzichte van vorig jaar. De algehele prestatie is positief. De waardestijging in beide landen is een positieve indicator van de bijdrage aan goed doen."
Adriano Di Dia, Chief Marketing Officer van Fyffes, zei over het bananenmerk: "Trudi's is gebaseerd op de wens van consumenten om niet alleen verse, gezonde en voedzame producten te eten, maar om er ook voor te zorgen dat het fruit dat we eten een goede bijdrage levert aan de gemeenschappen en de mensen die onze groenten en fruit telen. De groei van het merk en de categorie bewijst dat consumenten reageren op kwaliteit, transparantie en een verhaal dat een verband legt tussen wat er in de mand zit en de gemeenschappen erachter."
Achter Trudi's succes zit een uitgebreide go-to-market strategie met de nieuwe 'Little Voices' videocampagne inclusief above-the-line reclame op drukbezochte locaties zoals treinstations, digital storytelling en in-store activaties bij Obs, Coop Mega, Coop Prix en Extra. Een van de belangrijkste pijlers van het merk is de maatschappelijke betrokkenheid om de dubbele belofte van het merk, smaak en impact, te versterken.
© Fyffes
Via een partnerschap op lange termijn met CARE International VK financiert Trudi's® programma's in gemeenschappen in Costa Rica waar bananen worden geteeld, die vrouwen mondiger maken en plattelandsvrouwen een sterkere stem, economische participatie en leiderschapskansen geven in hun gemeenschappen, waardoor ze een rol spelen in sociale transformatie. Het partnerschap ondersteunt ook gezinnen op het gebied van voeding en voedselzekerheid met initiatieven zoals familiekeukentuinen. Het partnerschap zal in eerste instantie ten goede komen aan ongeveer 200 plattelandsgezinnen in bananenproducerende gebieden.
Helge Sparsoe, CEO van Fyffes, voegde hieraan toe: "We hebben Trudi's® op de markt gebracht om de categorie fundamenteel te veranderen. De sterke eerste resultaten bevestigen dat onze gedeelde-waarde-aanpak, die winst oplevert met impact op de gemeenschap, aanslaat bij zowel retailers als consumenten."
Voor meer informatie:
www.trudis.com