Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vertrouwensketen breidt uit naar shortsea in Rotterdamse haven

Na de invoering van de Vertrouwensketen voor de deepsea-sector is nu in de Rotterdamse haven de shortsea aan de beurt. Eind november is hiervoor de kick-off gegeven. Acht shortsea-rederijen starten in januari 2026 met een pilot voor het zonder pincode of boekingsreferentie veilig en betrouwbaar vrijstellen van binnenkomende containers.

De shortsea-rederijen die meedoen in de pilot zijn BG Freight Lines, Boluda Lines, Eimskip, Eucon Shipping & Transport Ltd., Mann Lines, Samkip, Unifeeder (o.v.b.) en WEC Lines. Zij zijn allen klant bij Rotterdam Shortsea Terminals en/of Matrans Terminal Rotterdam. CMA-CGM SSL Intra North Europe is al zover dat het klanten daadwerkelijk overzet naar de nieuwe veilige werkwijze.

De Vertrouwensketen start in het nieuwe jaar verder een kwartiermakerstraject in Rotterdam voor het verkennen van de interesse voor deelname bij de overige shortsea-rederijen, resterende deepsea-rederijen en nog niet aangesloten deepsea- en shortsea-terminals. Dit betreft in de regel kleinere aantallen. Ter illustratie: 99% van het deepsea-volume in de haven van Rotterdam wordt tegenwoordig afgehandeld via de Vertrouwensketen.

Bron: Vertrouwensketen

Gerelateerde artikelen → Zie meer