Een half jaar na de lancering zijn de resultaten van de HoneyGlow®-banaan van Del Monte® zeer positief. "Dankzij de positionering en het smaakprofiel heeft dit concept, ontwikkeld door Fresh Del Monte® na het succesvolle HoneyGlow-ananasconcept, de verwachtingen van het bedrijf overtroffen. De beperkte volumes in Europa worden week na week verkocht," zegt Thierry Montange, Sr Marketing Director van Fresh Del Monte Europe Africa.
© Del Monte France SAS
"Wij willen de beschikbaarheid op productieniveau niet overhaasten, omdat de sleutel van dit concept ligt in het consequent leveren van topkwaliteit en een perfecte smaakervaring, van het geselecteerde teeltbedrijf tot aan de tafels van fijnproevers die op zoek zijn naar een onderscheidende premiumervaring in de bananencategorie," legt Montange uit.
HoneyGlow-bananen zijn inmiddels in heel Europa verkrijgbaar, maar vooral in geselecteerde premiumkanalen, aldus Montange. "We zijn ook aanwezig in het supermarktkanaal bij een aantal vertrouwde partners die strategisch inzetten op het hoogwaardig segment van de markt. Toch blijven we in 2026 vasthouden aan ons beleid van beperkte beschikbaarheid en bouwen we zorgvuldig verder aan kanaaluitbreiding."
© Fresh Del Monte
Tijdens de Fruit Attraction-beurs in oktober in Madrid werden HoneyGlow-bananen bekroond met de 2025 Influential Fresh Produce Launch Award. "We zijn trots op deze vroege erkenning, maar realiseren ons dat dit nog maar het begin is. Onze focus blijft gericht op het trouw blijven aan de belofte van het HoneyGlow-concept," besluit Montange.
© Del Monte (Holland) BVVoor meer informatie:
Rob Euser
Del Monte
Klappolder 170
2665 MP Bleiswijk
Tel: +31 (0)10 52 42 256
[email protected]
www.freshdelmonte.com