Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fyffes:

"Ananas wordt steeds populairder onder Europese consumenten"

Ananas wint aan populariteit onder Europese consumenten. Dat blijkt uit een enquête die Nielsen dit jaar uitvoerde in opdracht van Fyffes. In de zogeheten Fyffes Fruit Top 10 staat ananas inmiddels op de tiende plaats van meest gegeten fruit in de afgelopen zes maanden.

© Fyffes

Volgens het onderzoek kiezen consumenten vooral voor ananas om zichzelf te verwennen: 31% van de ananaseters noemt dit de belangrijkste reden. Daarnaast zegt 24% ananas te eten ter ondersteuning van een gezond eetpatroon. Voor 20% is het een manier om de eetlust te stillen.

Vooral thuis gegeten
De vruchten worden vooral thuis gegeten, vaak met partner (44%) of familie (26%). Ananas wordt het meest geconsumeerd als dessert (34%) of tussendoortje (32%). Ook wordt het geregeld spontaan gekocht: 36% laat zich verleiden door aantrekkelijk gepresenteerd fruit in het reguliere schap of een extra verkooppunt.

Opvallend is dat 36% van de Europese consumenten de voorkeur geeft aan kleinere ananassen van circa 1,2 kilo. Slechts 4% kiest voor de grootste maat van 2,8 kilo.

© Fyffes

Nieuwe marketingstrategieën
Fyffes ziet in de resultaten aanleiding om verder te innoveren binnen de categorie. "Deze consumentenenquête levert ons belangrijke en waardevolle inzichten op die als leidraad dienen voor onze categorievisie en marketingstrategieën. We blijven onze ananasportfolio voortdurend innoveren", zegt Adriano Di Dia, Chief Marketing Officer bij Fyffes.

Hij wijst daarbij onder meer op de introductie van de premium Special Reserve-ananas bij Rewe Duitsland en Carrefour Spanje. Ook verwacht Fyffes dit kerstseizoen een verkoopstijging.

'Kroonloze' ananas
Het bedrijf benadrukt daarnaast de populariteit van de 'kroonloze' ananas, die minder afval oplevert en makkelijker te verpakken en te vervoeren is, en van de Fyffes pick-'n-go-doosjes met voorgesneden ananas.

Fyffes stelt dat ananas inmiddels een jaarrond product is. Dankzij de eigen plantage in Costa Rica en samenwerkingen met leveranciers kan het bedrijf continu fruit van constante kwaliteit leveren.

Voor meer informatie:
Fyffes
Marconistraat 19
3029 AE Rotterdam
Tel: +31 (0)10 244 5300
[email protected]
www.fyffes.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer