De samenwerking tussen Sun World International en de Salling Group heeft dit najaar voor een ware druivenhype gezorgd in Denemarken. Het is de eerste keer dat Deense consumenten kunnen kennismaken met Autumncrisp®, de groene pitloze druif, en dat markeert een mijlpaal voor merkconcepten binnen de Europese fruitsector.
Sinds de introductie bij føtex, Bilka en Netto steeg de verkoop met 90%, wat heeft bijgedragen aan een jaarlijkse groei van 25% binnen de druivencategorie. Die groei is rechtstreeks toe te schrijven aan een reclamecampagne die consumenten niet alleen liet kennismaken met het knapperige biteprofiel en de uitgebalanceerde zoetheid van Autumncrisp, maar Salling Group ook neerzette als de eerste retailer in de EU met volledig merkgebonden druivenverpakkingen.
"Elke innovatie begint bij ons met wetenschap: veredelingstechnieken die zorgen voor smaak, textuur en een eetervaring waar consumenten naar verlangen," zegt Elena Hernandez, directeur global marketing bij Sun World International. "Onze licentienemers brengen dat tot leven in de wijngaard, maar het zijn onze retailpartners die het verhaal compleet maken. Retailers zoals Salling Group zorgen voor die beslissende ontmoeting: het moment waarop shoppers onze merken ontdekken, kiezen en waarderen."
© Sun World LLC
Campagne slaat aan op sociale media
De digitale campagne was minstens zo succesvol als de winkelactivaties. Via een influencerprogramma werden meer dan 1,5 miljoen impressies gegenereerd op Instagram en TikTok. Deense food- en lifestylecreators benadrukten de grote besmaat, heldere kleur en frisse smaak van de druiven in recepten en deelbare content, wat de bekendheid bij een nieuw publiek vergrootte.
In de winkels zorgden opvallende presentaties met merkverpakkingen en digitale promoties voor een echte "must-try"-status voor Autumncrisp in de winkels van føtex, Bilka en Netto.
"We zoeken voortdurend naar manieren om onze klanten te verrassen," zegt Anders Juul, category manager groente & fruit bij Salling Group. "Deze introductie onderstreept onze inzet om Deense huishoudens het beste in vers aan te bieden en versterkt de link tussen de winkelervaring en het eetmoment thuis."
Volgens beide partners is deze succesvolle introductie nog maar het begin. Sun World en Salling Group onderzoeken al hoe ze in de komende seizoenen nóg meer smaak, versheid en innovatie naar het Europese druivenschap kunnen brengen.
Voor meer informatie:
Sun World
[email protected]
www.sun-world.com