Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Steve Alaerts

It's clear that many carriers will hesitate to resume Suez transits, given the massive impact on networks that had adapted to the blockade. But for many fresh produce flows, a smooth passage through Suez cannot come soon enough.

For growers and exporters in Europe, India, and from the troubled East African region, it's about manageable access to European and Asian markets and a fair return for their produce.

The situation remains precarious, even with the Houthis signaling an end to their attacks on Red Sea shipping under a fragile ceasefire. Uncertainty still hangs over the region, and risk perceptions continue to shape routing decisions.

So here's the question: Which carrier will take the lead in facilitating a reliable passage for the fresh produce sector?

On behalf of the fresh produce community and the Supply Chain Council of the International Fresh Produce Association, this is a call to the carriers that truly care about the fresh sector and stand by it.

#freshproduce #shipping #suez #transportarchitects #Remant

© Steve Alaerts

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer