Het arbeidsplatform Beter Uitzicht breidt uit en legt voortaan ook de focus op jonge starters op de arbeidsmarkt. Met een vernieuwde website wil het platform jongeren, ook zonder agrarische achtergrond, beter bereiken en werkgevers helpen om personeel te vinden.
© LTO
De uitbreiding naar starters moet ervoor zorgen dat jongeren zich herkennen, zich welkom voelen en de sector ontdekken op een manier die bij hun behoefte past. "Jongeren weten vaak niet welke mogelijkheden er allemaal zijn", aldus het platform.
Bloembollen verkopen in China via TikTok
Daarom deelt Beter Uitzicht op de website ervaringen van jonge starters, zoals Giel, die bloembollen in China verkoopt via TikTok, en Dave, die zijn wiskundige kennis gebruikt om de ideale voerverhoudingen voor varkens uit te rekenen.
Voor werkgevers biedt Beter Uitzicht een gratis manier om eenvoudig vacatures te plaatsen. De ingebouwde AI-ondersteuning helpt bij het snel opstellen van een vacaturetekst. Binnenkort start bovendien een wervingscampagne op sociale media om jongeren naar de website te trekken en bij te dragen aan een positief arbeidsimago voor de sector.
Financiering uit innovatiefonds
Beter Uitzicht is een samenwerking tussen LTO Noord, LLTB, ZLTO, LTO Nederland, Glastuinbouw Nederland, KAVB, NFO en POV. De doorontwikkeling van het platform, met speciale aandacht voor jongeren, is mede mogelijk gemaakt door financiering vanuit het LTO Noord Innovatiefonds. Het geheel wordt gefinancierd door Colland Arbeidsmarkt en LTO Noord.
Bron: LTO