Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marcel Jansen, Strom Marketing

Hoogste tijd voor je eigen ‘HEMA-worst’

Marcel Jansen van Strom Marketing vindt het in de detailhandel de hoogste tijd voor 'je eigen HEMA-worst" "Eén product of onderdeel waarmee ze herkenbaar zijn en naam maken. Iets dat symbool staat voor hun vakmanschap, smaak en lef. Zo'n iconisch signatuurproduct is vaak meer dan een succesnummer. Het is je visitekaartje en laat zien waar jij als ondernemer voor staat", zegt hij.

© Landwaart Culinair

Een overvloed aan keuzes is vaak de norm. En in een retaillandschap waar alles op elkaar lijkt, wint degene die iets eigens durft te laten zien. Die krijgt daarmee ook de aandacht! Voorbeelden zijn er genoeg: HEMA heeft haar worst. IKEA de Billy. Dirk van den Broek zijn shopper, Dille & Kamille haar winkelpuien en tassen, bloomon haar plukboeketten. En bijna elke topchef of ijsmaker heeft zijn signatuurgerecht of smaak, Bakkerij Oonk zijn worstenbroodje en Landwaart Culinair zijn appelwaartjes.

"Voor veel ondernemers is 't ook een traffic builder of iets waar klanten voor omfietsen. Een product dat ze onthouden en graag over doorvertellen, zoals de kaasfondue van Zuivelhoeve Winkels Tim de Koning of de schuimtaarten van Broekmans Patisserie BV. Of je nu bloemist, slager of bakker bent, met één herkenbaar 'typisch' product kun je jouw verhaal ook echt tastbaar maken", benadrukt Marcel. Het is de hoogste tijd om daarover na te denken of te creëren. "Wat is jouw signatuurproduct? Iedere vakman of retailer in de winkelstraat verdient er een: één product dat symbool staat voor een hele formule. Iets unieks dat klanten meteen met jou associëren. Het maakt je herkenbaar en bouwt mee aan de trots en identiteit. Ook binnen je team."

Voor meer informatie
Marcel Jansen
Strøm Creative Marketing
Lisdoddelaan 113
1087 KB Amsterdam
T: +31 6 41694165
[email protected]
www.strommarketing.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer