Tijdens de internationale voedingsmiddelenbeurs Anuga 2025, die van 4 tot en met 8 oktober werd gehouden, presenteerden 8.015 exposanten uit 110 landen hun producten in Keulen. De beurs trok meer dan 145.000 vakbezoekers uit ruim 190 landen, een stijging van 3,6% ten opzichte van 2023, zo geeft de organisatie aan.
© Anuga
"Met een aandeel van 94% buitenlandse exposanten en 80% internationale bezoekers bevestigde Anuga haar positie als dé wereldwijde ontmoetingsplek voor de food- en drankenindustrie." Bezoekers kwamen vooral uit het VK, Italië, Nederland, Spanje, maar ook uit onder meer China, de VS en Brazilië.
Partnerland Zuid-Korea
Zuid-Korea trad op als partnerland en presenteerde met circa 100 exposanten een mix van traditionele producten (zoals kimchi) en moderne food tech-oplossingen. Proeverijen en rondleidingen brachten de Koreaanse keuken tot leven.
Het inhoudelijke programma richtte zich op thema's als alternatieve eiwitten, voedselinnovatie, duurzaamheid en verticale landbouw. Naast vrijwel alle grote Duitse supermarktketens waren ook internationale spelers als Amazon, Walmart, Carrefour, JD.com en Tesco aanwezig. Online genereerde de beurs dit jaar een bereik van meer dan 3 miljoen, een stijging van 25% ten opzichte van 2023.
Christoph Minhoff, Algemeen Directeur van de Federatie van de Duitse Voedingsmiddelen- en Drankenindustrie (BVE): "Anuga 2025 liet op indrukwekkende wijze zien hoe groot de internationale belangstelling is voor voedingsmiddelen en dranken uit Duitsland. Onze exposanten deden waardevolle impulsen op voor hun internationale activiteiten – een cruciale factor in economisch uitdagende tijden. Tegelijkertijd werd duidelijk: Duitsland als productieland en 'Made in Germany'-producten zijn innovatief, duurzaam en concurrerend."
De volgende editie van Anuga staat gepland van 9 tot en met 13 oktober 2027 in Keulen.
Bron: Anuga