Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Elektrische trucks lopen vast zonder versnelling laadinfrastructuur

De elektrificatie van zwaar wegtransport in Nederland en Europa verloopt sneller dan de aanleg van laadinfrastructuur. In 2030 zal Nederland volgens ICCT hoogstens de helft van de benodigde laadpunten hebben voor elektrische vrachtwagens, bericht TTM naar aanleiding van een nieuw rapport van de ICCT.

De huidige Europese regelgeving (AFIR) schiet tekort en de verwachte laadcapaciteit blijft achter, vooral op het bredere wegennet. Dit kan leiden tot wachttijden, routebeperkingen en hogere kosten voor vervoerders, vooral bij langeafstandsritten. De ICCT roept op tot versnelde vergunningverlening, ruimere investeringen in het elektriciteitsnet en betere transparantie, om te voorkomen dat het transport in 2030 vastloopt door een gebrek aan laadcapaciteit.

Bron: TTM

Gerelateerde artikelen → Zie meer