Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mitica vernieuwt verpakkingen

Italiaanse kastanjeoogst verloopt uitstekend

De Italiaanse kastanjeoogst draait op volle toeren, en bij Mitica, gevestigd in Bologna, zijn ze tevreden. "De kwaliteit is uitstekend en de kastanjes zijn dit jaar opvallend groot. Het weer is ons tot nu toe goed gezind, wat zorgt voor gezond product", vertelt eigenaar Giancarlo Elmi.

© Cristiano Riciputi | AGF.nlGionatan, Giancarlo en Tommaso Elmi (archieffoto)

De oogst zelf is volgens hem "normaal tot iets boven gemiddeld". Het is geen topjaar qua volume, maar de kwaliteit maakt veel goed. "Dat is belangrijk voor de houdbaarheid. We doen sowieso alle nodige bewerkingen om de kastanjes goed te kunnen bewaren." Van een eerste schoonmaak tot sterilisatie, sortering op maat en uiteindelijk verpakking, alles verloopt volgens een vaste procedure.

© Cristiano Riciputi | AGF.nl

Mitica heeft dit jaar ook het verpakkingontwerp vernieuwd voor de gestoomde kastanjes, onder het merk GNAM. Nieuwe kleuren maken voortaan onderscheid tussen biologische en gangbare producten.

© Cristiano Riciputi | AGF.nlDe nieuwe verpakkingen

Elke verpakking bevat 75 gram, volgens veel inkopers de ideale hoeveelheid: handig als snack, en goed voor de kassa.

© Cristiano Riciputi | AGF.nlTamme kastanjes uit de Apennijnen, gestoomd en verpakt in zakken van 75 gram

Ook het kastanjemeel kreeg een opfrisbeurt. Het zit nu in zakken van 400 gram, met een kleurstelling die aansluit bij het natuurlijke karakter van het product.

Mitica voert drie hoofdmerken: Nella voor wilde kastanjes, Nando voor tamme kastanjes, en Gino voor het premiumproduct.

© Cristiano Riciputi | AGF.nlComposteerbare verpakkingen, erg gewild, vooral in het buitenland

Zo'n 40% van de oogst gaat naar het buitenland, vooral naar Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In eigen land werkt Mitica samen met vrijwel alle grote supermarktketens. "We zijn intussen een gevestigde naam in de Italiaanse kastanjesector", besluit Elmi met gepaste trots.

Voor meer informatie:
Mitica
Via Libero Grassi 3/A
40036 Rioveggio (BO) – Italië
Tel: +39 (0)51 6777471
[email protected]
www.miticasrl.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer