Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste promotiecampagne voor Valenciaanse avocado

De avocado krijgt in Valencia een flinke duw in de rug. Tijdens de voorbije Fruit Attraction presenteerde Asoproa – de avocadotak van telersvereniging Ava-Asaja – de allereerste promotiecampagne voor het keurmerk Aguacates CV. Dit officiële kwaliteitslabel, erkend door de regionale overheid, moet de Valenciaanse avocado op de kaart zetten als een duurzaam topproduct met toekomst voor de fruitteelt in de regio.

De campagne trapt af met een complete restyling van het merk. De nieuwe visuele identiteit, die een herkenbare uitstraling beoogt en het product en het herkomstgebied sterker met elkaar verbindt, vormt de basis voor de verdere communicatie. Daarbij staan drie kernwaarden centraal: kwaliteit, lokale oorsprong en duurzaamheid.

© Asoproa

Met steun van het regionale ministerie van Landbouw worden diverse acties uitgerold. Zo komt er een meertalige website met een overzicht van verkooppunten en informatie over de aangesloten telers. Ook zijn er plannen voor deelname aan vakbeurzen, promotie op (inter)nationale media, en publicaties over de teelt, kwaliteit en eigenschappen van de Valenciaanse avocado. Zo wil men de herkenbaarheid van het keurmerk vergroten en het vertrouwen van de consument winnen.

"Wij willen dat de Valenciaanse avocado krijgt wat hij verdient: erkenning als kwaliteitsproduct", aldus Celestino Recatalá, voorzitter van Asoproa. "Deze campagne is niet alleen voor de consument, maar ook een belofte aan onze telers: dat we werkgelegenheid, economische groei en een sterk merk opbouwen."

Ook Cristóbal Aguado van Ava-Asaja is positief: "We slaan een positieve weg in. Telers die kiezen voor avocado moeten kunnen rekenen op een rendabel en stabiel gewas. Met ons klimaat, onze bodem en onze kennis kunnen we – samen met Andalusië – vooroplopen in de Europese avocadoteelt."

Miguel Barrachina, de regionale minister van Landbouw, benadrukte dat de avocado allang geen 'exotisch' product meer is. "Het is een serieuze kans voor onze telers. Dankzij de korte keten ligt het fruit binnen 48 uur na de oogst al in de Europese winkels. Dat is een enorm voordeel ten opzichte van overzeese import. Dit keurmerk staat voor versheid, vertrouwen en waardering voor het werk van onze telers."

Vicent Mompó, voorzitter van de provincie Valencia, voegde daaraan toe: "We hebben meer van dit soort initiatieven nodig. We moeten durven laten zien wie we zijn en wat we in huis hebben. Onze producten hebben geen opsmuk nodig, ze spreken voor zich. Wat nodig is: trots, samenwerking en slimme promotie. Minder bescheidenheid, meer geloof in eigen kunnen."

Voor meer informatie:
Ava-Asaja
[email protected]
www.avaasaja.org

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer