Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AGF-Direct bestaat 10 jaar

Vandaag bestaat AGF-Direct 10 jaar. Het bedrijf ontstond toen enkele telers van bloemkool, broccoli en witlof aan Dennis van Tricht het vertrouwen gaven om hun product exclusief te vermarkten en zo met de telers naar de klanten toe te gaan. "We hoeven niet zo nodig een grote partij te worden, maar willen het wel goed doen voor onze telers en klanten", zo vatte de oprichter zijn missie samen bij de opstart.

© AGF Direct

In de loop der jaren breidde het team zich gestaag uit. Nog altijd vormen bloemkool, broccoli en witlof de hoofdproducten, maar in de loop der jaren is er een breed assortiment aan service-artikelen bijgekomen. Vandaag wordt het jubileum in Zwaagdijk, de bakermat van de vollegrondsgroentenhandel gevierd.

© AGF Direct

"Tien jaar geleden begonnen met een duidelijk idee en een naam die meteen goed viel: AGF Direct. Inmiddels staat er een solide organisatie die ieder jaar gezonde groei heeft doorgemaakt. Onze keuze om samen te werken met Nederlandse exporteurs, in plaats van zelf te exporteren, is de basis geweest van dit succes. Met de Nederlandse retail, groothandel, verwerkers en foodservice hebben we een mooie spreiding", zo blikt Dennis terug.

"Voor onze vaste leveranciers zijn we uitgegroeid tot een betrouwbaar afzetkanaal. Juist in tijden dat internationale maatregelen of heffingen de markt onder druk zetten, blijkt onze kracht: met lage overhead en veel flexibiliteit kunnen we snel schakelen en zekerheid bieden.Onze filosofie is eenvoudig: "schoenmaker blijf bij je leest". Geen eigen teelt en niet op de stoel van onze klanten, maar samenwerken om elkaar sterker te maken. Dat maakt ons een veilige en betrouwbare partner – vandaag én in de toekomst."

Zo lang onze telers geld verdienen en het voor toekomstige generaties aantrekkelijk is om de groenteteelt voort te zetten, zie ik de toekomst van AGF Direct vol vertrouwen tegemoet. Want groente blijft altijd op ons bord, en de uitdaging ligt in hoe we in 2050 tien miljard mensen kunnen voeden. Een grote dank aan onze leveranciers, klanten en partners – zonder jullie was dit avontuur nooit zo'n succes geworden."

Wil je het team feliciteren? Stuur dan een mailtje naar [email protected] / [email protected]

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer