Tijdens de borstkankermaand in oktober doneert Pink Lady Appelmoes 25 cent aan Pink Ribbon voor elk verkocht potje appelmoes. Pink Ribbon, onderdeel van KWF Kankerbestrijding, zet zich sinds 2003 in voor onderzoek, preventie en ondersteuning van vrouwen met borstkanker.
© HAK
Het thema van Pink Ribbon dit jaar is 'veerkracht'. De organisatie wil met campagnes, voorlichting en financiële steun bijdragen aan betere opsporing, behandeling en nazorg. In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker, wat het de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen maakt.
Pink Lady Appelmoes is een samenwerking tussen appelmerk Pink Lady en HAK, en wordt geproduceerd in de HAK-fabriek in Giessen. Het product is verkrijgbaar bij onder meer Jumbo, Plus, Poiesz en Hoogvliet.
"Borstkanker komt helaas veel voor. Iedereen kent wel iemand die hierdoor is geraakt", zegt Yolanda van Grootel, Brand Communication Manager bij Pink Lady. "We zijn trots dat we via deze actie een bijdrage kunnen leveren aan het werk van Pink Ribbon."
Voor meer informatie:
HAK
Hendrik Cornelis Hakstraat 1
4283 KA Giessen
Tel.: 0183 446500
[email protected]
www.hak.nl