Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fresh Line Fruit Services, Duitsland

"Klachten hoeven niet per se tot compleet verlies te leiden"

Dagelijks worden in Europa tonnen verse groenten en fruit afgekeurd, wat voor veel handelaren leidt tot aanzienlijke verliezen die de markt verder onder druk zetten. Fresh Line Fruit Services heeft laten zien dat klachten niet per se tot compleet verlies hoeven te leiden. Door gebruik te maken van structuur, transparantie en professionaliteit, kan waarde worden behouden, verliezen kunnen worden beperkt en hulpbronnen op een duurzame manier worden ingezet. "Ons doel is om het eerste aanspreekpunt voor klachtenmanagement in de AGF-sector in heel Europa te zijn," zegt directeur Ümit Ayar.

© Fresh Line Fruit Services GmbH

"We hebben ons gespecialiseerd in een probleem dat voor velen in de sector bekend is, maar door weinigen professioneel wordt opgelost: de omgang met klachten en afgekeurde goederen in de AGF-sector. Voor producenten en leveranciers betekent afkeuring vaak niet alleen een groot verlies, maar ook veel extra organisatorisch werk. Hier komen wij in beeld met snelle en op maat gemaakte oplossingen om deze verliezen te minimaliseren en de betrokken partners zekerheid in hun planning te bieden," legt Ayar uit.

Naast het hoofdkantoor van Fresh Line Fruit Services in het Duitse Nettetal, is er ook een verkoop- en ophaalcentrum in Heijen, Nederland. "Daghandelaren en marktkooplui kopen hier direct hun goederen in, zien de producten ter plaatse en kunnen flexibel inspelen op hun behoeften. We hebben ook andere servicelocaties in verschillende regio's van Europa, waardoor we dicht bij de markt en flexibel kunnen opereren."

© Fresh Line Fruit Services GmbH
Links: het gekoelde magazijn van het bedrijf in de grensplaats Heijen
Rechts: Ümit Ayar en Maricarmen Jiménez Alarcón bezoeken jaarlijks talloze beurzen om bestaande en potentiële nieuwe klanten te ontmoeten.

Grotere schommelingen in kwaliteit en beschikbaarheid
In de loop der jaren is voedselverspilling een wereldwijd probleem geworden met ernstige economische en milieugevolgen, aldus Ayar. "Vaak gaat het om voedsel dat eigenlijk nog eetbaar is, maar door de handelaren zelf wordt verkocht aan organisaties die de hoeveelheden of kwaliteitseisen niet aankunnen. Dit resulteert regelmatig in de verkoop van producten tegen zeer lage prijzen, wat de situatie voor iedereen alleen maar bemoeilijkt. Onze benadering is om in deze situatie structuur en professionaliteit te brengen: we bieden georganiseerde, transparante en gecontroleerde oplossingen, of het nu gaat om verdere verwerking, gerichte herverdeling naar geschikte verkoopkanalen of correcte verwijdering. Op deze manier helpen we verlies te verminderen en de duurzaamheid in de sector te vergroten."

© Fresh Line Fruit Services GmbH

De uitdagingen zullen in de toekomst alleen maar groter worden, vervolgt de dienstverlener. "De eisen vanuit winkelketens worden steeds strenger, logistieke kosten stijgen en klimaatverandering zorgt voor grotere schommelingen in kwaliteit en beschikbaarheid. Dit alles vergroot de kans op klachten. We verwachten dan ook dat het aantal klachten de komende jaren zal toenemen. Bedrijven die hier niet op voorbereid zijn, riskeren aanzienlijke verliezen. Daarom is het belangrijk om nu partners te hebben die in dit soort gevallen direct kunnen optreden."

© Fresh Line Fruit Services GmbH

De groeiende groep bedrijven werkt reeds grensoverschrijdend en heeft als doel om het internationale netwerk in de komende jaren verder uit te breiden. Ayar: "De combinatie van servicelocaties in Europa en onze ophaalmarkt in Nederland stelt ons in staat om flexibel in te spelen op lokale behoeften en om stabiele langetermijnpartnerschappen op te bouwen."

© Fresh Line Fruit Services GmbH

Verliezen beheersen en waarde behouden
De kernboodschap die het toegewijde team wil overbrengen blijft hetzelfde: "Het belangrijkste is hoe je met een klacht omgaat. Als je producten ongecoördineerd en zonder duidelijke strategie inlevert, loop je het risico op prijsdaling en de devaluatie van goederen. Professioneel klachtenmanagement voorkomt dat producten doorsnee goederen worden en zorgt ervoor dat verliezen beheersbaar blijven en waarden behouden. Onze boodschap is dan ook: kwaliteit in verwerking loont op de lange termijn, zowel financieel als in termen van vertrouwen in de markt. We raden daarom aan om dergelijke taken over te laten aan een gespecialiseerde partner."

Voor meer informatie:
Ümit Ayar
Fresh Line Fruit Services GmbH
Leutherstrasse 12
41334 Nettetal, Duitsland
Tel: +49 2157 1287 900
[email protected]
www.fresh-line-services.de

Gerelateerde artikelen → Zie meer