Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke opbrengsten en goede kwaliteit Kissabel appelen op noordelijk halfrond

Het nieuwe Kissabel®-seizoen is van start gegaan in het noordelijk halfrond. De vooruitzichten zijn bijzonder gunstig: sterke opbrengsten, uitstekende kwaliteit van de appelen en volop acties om consumenten te verleiden. De afzet begon half september, met dank aan de IFORED-partners die in elk land de distributie op zich nemen. In sommige markten zullen de appelen tot wel in februari beschikbaar zijn.

© Kissabel

Kissabel staat bekend om z'n unieke gekleurde vruchtvlees, dat varieert van zachtroze tot dieprood, een echte blikvanger in het schap. Dit seizoen doen onder meer telers uit de VS (NBT), het VK (Worldwide Fruit), Frankrijk (Mesfruits en Blue Whale) en Zwitserland (Fenaco) mee. Later sluiten ook Italiaanse telers van het consortium NovaMela (Melinda, VIP, Rivoira, La Trentina en VOG) en de Duitsers van Red Apple Germany aan. Die laatsten richten zich volledig op de rode variant.

"We starten het seizoen met veel vertrouwen", zegt Emmanuel de Lapparent, programmaleider van Kissabel. "Onze partners leveren topwerk. De oogst ziet er goed uit, zowel qua volume als kwaliteit. En met de geplande promoties in de winkels ben ik ervan overtuigd dat Kissabel zich verder zal bewijzen als de innovatieve appel bij uitstek."

Veelbelovende oogst in meerdere landen
In de VS trapt NBT begin oktober zijn derde commerciële seizoen af met de rode en gele rassen. De opbrengst ligt op schema en de kwaliteit is uitstekend. Ze verwachten tot eind oktober op de markt aanwezig te zijn.

In Frankrijk richten Mesfruits en Blue Whale zich op de oranje en rode varianten. De volumes groeien licht. Mesfruits focust op Europa, Blue Whale mikt op de binnenlandse markt en op Azië. De verkoop loopt vermoedelijk door tot in november.

Ook uit het VK klinken positieve geluiden. "We zijn erg enthousiast", zegt Hannah McIlfatrick van Worldwide Fruit. "We verwachten mooie volumes van alle drie de varianten: oranje, rood en geel. De appelen zijn op dit moment al van indrukwekkende kwaliteit." Het Britse verkoopseizoen loopt van september tot februari.


© Kissabel

In Zwitserland oogst Fenaco met name de oranje en rode varianten. Zij voorzien voldoende aanbod tot in december.

Italië komt eind oktober op gang met de rode appelen. "Het ziet er goed uit", zegt Andrea Fedrizzi van Melinda en woordvoerder van NovaMela. "We starten binnenkort met de afzet, maar de appelen hebben nu al een uitstekende kwaliteit."

Ook in Duitsland gaat het los rond Halloween. Red Apple Germany focust zich net als Italië op de rode variant en verwacht een sterk seizoen qua aantallen en kwaliteit.

Slimme marketingcampagnes op maat van elk land
In de VS draait het om het stevig in de markt zetten van het merk. "Het is belangrijk dat winkels de unieke binnenkant van Kissabel – dat opvallend gekleurde vruchtvlees – goed laten zien", zegt Brianna Shales, marketingdirecteur bij Stemilt Growers en woordvoerder namens NBT. "Denk aan opvallende verpakkingen, speciaal winkelmateriaal, proeverijen... Alles draait om beleving. Zo bouwen we een vaste klantenkring op en vergroten we de naamsbekendheid."

De Fransen pakken het dubbel aan. "Enerzijds willen we Kissabel stevig positioneren in Frankrijk", vertelt Christelle Bertin van Blue Whale. "Anderzijds willen we de vraag uit Azië aanwakkeren. Daar groeit de interesse in innovatieve merken als Kissabel razendsnel."

In het VK zet men vol in op zichtbaarheid, online en offline. "Kissabel valt op, en dat willen we benadrukken", zegt Hannah McIlfatrick van Worldwide Fruit. "Onze campagne draait om kleur en originaliteit, precies wat deze appel zo bijzonder maakt. We willen meer consumenten bereiken, voor een langere periode, en tegelijk de hele appelcategorie een impuls geven."

© Kissabel

In Italië ligt de focus op gerichte promotieacties, vooral via sociale media, geïntegreerde communicatie en exclusieve proeverijen. Ook deelname aan grote food- en drankbeurzen zoals de Fiera dell'Artigianato maakt deel uit van de aanpak.

Duitsland blijft trouw aan zijn succesvolle Halloweencampagne, dit jaar aangevuld met een creatieve wedstrijd: "We belonen de winkel met de beste presentatie met een teambuildingevent", zegt Jens Anderson van Red Apple Germany. "En daarna komt ons bekende Baking Red Event weer terug: consumenten delen foto's van hun bakrecepten met Kissabel, en die campagne zie je direct terug op de verpakking. Het is een leuke manier om de appel in de kijker te zetten en interactie met het publiek te stimuleren."

Bij Fenaco in Zwitserland blijft de focus liggen op kwaliteitsbehoud en klantentrouw, vooral binnen de retail en horeca. "We volgen de marktontwikkelingen op de voet", aldus marketingmanager Marie Pignat. "Zo blijven we dicht bij onze partners staan en versterken we samen de positie van Kissabel."

Kissabel is standhouder op de Fruit Attraction: stand 8A16.

© KissabelVoor meer informatie:
Jessica Sabatini
Kissabel
Tel: +39 59 7863894 (Italië)
[email protected]
www.kissabel.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer