Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
L'Ortolana heeft nieuwe projecten in de pijplijn

Italiaanse bosuienteler richt vizier op Zwitserse markt

"Het watermeloenenseizoen van 2025 begon sterk dankzij optimale weersomstandigheden en een solide vraag. Het slechte weer in de tweede helft van de maand, met lagere temperaturen en regen in Midden- en Noord-Europa, had echter een negatieve invloed op de consumptie. Het seizoen sloot dan ook af met een verlies," aldus Antimo Filetti, hoofd verkoop en inkoop bij L'Ortolana.

Het Italiaanse bedrijf werd officieel opgericht in 1991, maar de oorsprong gaat terug tot 1973, toen Francesco Filetti het familiebedrijf startte. In de loop der jaren heeft de tweede generatie, Antimo en Alberto Filetti, sterke banden met de lokale gemeenschap weten te behouden, terwijl ze ook succesvol uitbreidden naar internationale markten.

© L'Ortolana

Antimo Filetti, hoofd inkoop en verkoop, leidt L'Ortolana naar nieuwe markten en zorgt er tegelijkertijd voor dat het merk synoniem blijft voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Alberto Filetti houdt streng toezicht op de kwaliteitscontrole en garandeert dat elk product voldoet aan de hoge eisen van klanten. Samen versterken de broers de Italiaanse roots van het bedrijf en breiden ze het bereik uit richting de toekomst.

Een van hun nieuwe doelstellingen is de uitbreiding naar de markt voor premium bosuien, met name in Zwitserland, een land dat veel waarde hecht aan productkwaliteit en herkomst. De geplande productie, met zaaien in juli en verplanten in september, is vooral bestemd voor Duitsland, dat circa 70-80% van het totaal voor zijn rekening neemt. Even belangrijk zijn de exporten van sla en krulandijvie naar Oostenrijk en Duitsland, die de kern vormen van de herfst- en winterprogramma's, legt Filetti uit.

Nu de winter nadert, bereidt het bedrijf zich met hernieuwd enthousiasme voor, terwijl het trouw blijft aan zijn beloftes op het gebied van kwaliteit en operationele efficiëntie. Belangrijke doelstellingen zijn onder meer het uitbreiden van het klantenbestand en het versterken van de focus op de horeca. Daarbij zal het bedrijf extra nadruk leggen op de Italiaanse oorsprong van zijn producten, wat een onderscheidende factor vormt op internationale markten.

© L'Ortolana

Bosuien blijven het vlaggenschip van hun assortiment, maar tegelijk diversifieert het bedrijf zijn winterportfolio met andere groenten. Deze vormen niet alleen een uitbreiding van het assortiment, maar ook een belangrijk deel van het aanbod, ontworpen om de diverse eisen van de internationale markten te vervullen.

L'Ortolana is een goed georganiseerd bedrijf dat logistiek combineert met strikte kwaliteitscontrole. Het bedrijf garandeert traceerbaarheid en past geïntegreerde gewasbescherming toe conform de Italiaanse regelgeving, die tot de strengste van Europa behoort.

© L'Ortolana

In de periode 2024-2025 heeft L'Ortolana een aanzienlijke renovatie van de fabriek voltooid om te voldoen aan de toenemende vraag van de markt en productie-efficiëntie te verbeteren. Het bedrijf overweegt verdere uitbreidingen om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Voor meer informatie:
L'Ortolana Srl
Via de Riso, 16,
84018 Scafati (SA) - Italië
Tel.: +39 081 8638017
[email protected]
www.ortolana.it

Gerelateerde artikelen → Zie meer