Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Etched Earthcycle

Ingegraveerde vezelverpakking maakt etiketten overbodig

Thuiscomposteerbare en recycleerbare verpakkingen in de vorm van punnets en trays hebben inmiddels hun plek gevonden binnen de AGF-sector – en de innovatie staat niet stil. Eerder dit jaar werd een nieuwe stap gezet in gevormde vezelverpakkingen, onder de naam Etched Earthcycle. In plaats van papieren etiketten of stickers wordt bij deze innovatie de branding, het logo en de verplichte productinformatie direct in het vezeloppervlak geëtst.

"Daardoor zijn geen extra materialen of lijmstoffen meer nodig, wat de verpakking volledig op vezelbasis maakt – hernieuwbaar en breed recyclebaar," zegt Shannon Boase van CKF, fabrikant van Earthcycle-verpakkingen voor verse producten. Deze ontwikkeling gaat een stap verder dan traditionele vezelverpakkingen. Hoewel extra componenten worden weggelaten, blijven de beschermende eigenschappen en duurzaamheidsvoordelen van geperste vezelverpakkingen behouden.

© CKF, Inc.

Hoogwaardige producten
Etched Earthcycle, dat in samenwerking met retailers en leveranciers van groente en fruit is gelanceerd, is momenteel beschikbaar in dezelfde punnets als de huidige Earthcycle-lijn. Meer formaten zullen in de toekomst worden toegevoegd zodra de vraag toeneemt. "Deze verpakkingsoptie is bijzonder geschikt voor hoogwaardige groente- en fruitcategorieën waar branding en communicatie met de consument cruciaal zijn," aldus Boase. Voorbeelden hiervan zijn zachtfruit, druiven, avocado's en tomaten. Het is ook geschikt voor markten waar regelgeving etikettering op de verpakking eist.

Verbeterde merkindruk
Het nieuwe verpakkingsontwerp helpt retailers en telers om verpakkingsafval verder te verminderen. Door het wegvallen van labels en lijm wordt de verpakking niet alleen meer circulair, maar biedt het merken ook een natuurlijke en duurzame manier om hun verhaal rechtstreeks op de verpakking te communiceren. "Het vereenvoudigt de recycling, verlaagt kosten en complexiteit, en versterkt de aanwezigheid van merken in de winkelrekken."

"We zijn enthousiast over de mogelijkheden die de Etched Earthcycle biedt - een elegante, eenvoudige oplossing die verpakkingsafval verkleint en onze toewijding aan duurzaamheid versterkt," zegt Leona Neill, directeur Marketing en Verpakking bij Red Sun Farms.

© CKF, Inc.
Etched Earthcycle voor Red Sun Farms.

Combinatie van duurzaamheid en aantrekkingskracht voor de consument
"Deze innovatie weerspiegelt CKF's voortdurende inzet voor vernieuwingen in verpakkingen die telers en retailers helpen hun duurzaamheidsdoelen te behalen en tegelijkertijd de aantrekkingskracht voor consumenten te vergroten," aldus Boase. Dit is de volgende stap in de Earthcycle-reis, een reis die meer dan tien jaar geleden begon toen het bedrijf pionierde met de eerste topsealbare gegoten vezelpunnet. "Met Etched Earthcycle zetten we wederom een nieuwe standaard voor duurzame verpakkingen," concludeert Boase.

CKF neemt deel aan Fruit Attraction en is te vinden op stand 10A22 - Paviljoen 10.

© CKF, Inc.

Voor meer informatie:
Shannon Boase
CKF, Inc.
Tel: +1 604 377 8965
[email protected]
www.ckfinc.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer