Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Telers Sweet Sensation verwachten een mooi seizoen

De Sweet Sensation telers zijn momenteel druk bezig met de oogst van de Sweet Sensation peren. "Onze telers plukken met zorg en vertrouwen, want alle signalen wijzen erop dat dit seizoen een jaar wordt. De Sweet Sensation laat opnieuw zien waarom het ras al jaren een vaste waarde is in het Europese retailschap", aldus The Greenery.

Verwachtingen voor dit seizoen
De verwachting is dat er in totaal iets meer dan 6 miljoen kilo Sweet Sensation peren geplukt zullen worden. "De maat van de peren is dit jaar iets fijner, maar de kleur is schitterend en de meeste peren vallen gelukkig in de retailmaten", aldus keurmeester Co van Wiggen. Vanaf de tweede week van oktober start de verkoop, met Duitsland als grootste afzetmarkt. Ook in Italië, Oost-Europa en Engeland – waar de peer als 'ready to eat' in de schappen ligt – blijft de vraag sterk.

© The Greenery

Stabiele marktpositie
© The GreenerySinds de marktintroductie in 2010 heeft de Sweet Sensation een robuuste plek veroverd in het Europese retailschap. Waar andere rassen last hebben van prijsschommelingen, bewijst de Sweet Sensation al jaren zijn stabiele waarde. "Het ras is geen kiloknaller in de boomgaard, maar wel een smaakknaller voor de consument. Daardoor kunnen we telers een goed rendement per hectare bieden en in de markt een premium prijs realiseren. Dit jaar zetten we in op een prijs die recht doet aan de gestegen kosten in de hele keten", vertelt verkoopleider Ton van Wiggen.

Een panel van chefs en sommeliers bekroonden de peer vorig jaar met de prestigieuze Superior Taste Award. Daarmee onderstreept de peer zijn positie als smaakvolle premiumvariant. "Deze erkenning versterkt de "Taste the moment" campagne die we samen met onze Europese partners hebben om de smaak en veelzijdigheid van de Sweet Sensation peer te benadrukken. Deze erkenning zullen we met name in Duitsland benutten om onze retailklanten te ondersteunen bij de verkoop", aldus Renske Hartensveld, Category Development Manager The Greenery.

Samen sterker
Bij The Greenery draait het om samenwerking. Daarom is een speciale werkgroep opgericht waarin telers en The Greenery samen optrekken om het rendement van Sweet Sensation te maximaliseren. "De vraag naar Sweet Sensation blijft groter dan het aanbod. Met goede uitbetaalprijzen en een sterk marketingconcept zien we dat de belangstelling voor nieuwe aanplant groeit. Dit ras heeft toekomst", aldus werkgroepvoorzitter Lena Zevenbergen.

Oproep
The Greenery heeft een groeiambitie. Aad van Dijk, Resultaatsverantwoordelijke Fruit: "We hebben na jarenlange ervaring de kennis om dit ras ieder seizoen opnieuw naar een hoger niveau te tillen. De markt vraagt om meer volume en wij weten dat we het samen waar kunnen maken. Sweet Sensation is niet alleen een premium peer – het is hét ras waarmee telers én The Greenery een stevig resultaat neerzetten."

Voor meer informatie:
Ton van Wiggen
The Greenery
[email protected]
www.thegreenery.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer