Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bob Wissenburg en Nick Bakelaar, Spot:

"Piekaanbod zoete aardappelen geeft niet alleen prijsdruk, maar ook kansen"

Tholen - De zoete aardappelmarkt staat aan het begin van de jaarlijkse piekperiode. "Vanuit onze teeltpositie zien we dat het aanbod vanuit Egypte traditioneel hoog is in deze maanden, waardoor prijzen dalen. Dit biedt niet alleen uitdagingen, maar ook kansen", aldus Bob Wissenburg van Spot.

Seizoenaanbod als kans
© SPOT"Bij Spot zien we de huidige situatie niet alleen als prijsdruk, maar vooral als een moment om consumenten extra te verleiden tot het kopen van zoete aardappelen. De overvloed aan product geeft ons ruimte om promoties op te zetten en zo de consumptie te verhogen," zegt Bob van Spot. "Als meer consumenten nu kennismaken met het product, plukken we daar de vruchten van in de rest van het jaar."

Spot combineert de teelt in de Verenigde Staten met een sterke samenwerking met partners in Egypte. "Hierdoor kunnen wij jaarrond zoete aardappelen aanbieden en de continuïteit in kwaliteit waarborgen. De Amerikaanse oogst laat dit jaar een goede opbrengst per hectare zien, met wel een groter aandeel kleine maten. De verwachting is dat grotere maten schaars blijven en daardoor hoog geprijsd zullen zijn. Vanaf november zullen de eerste containers vanuit de VS richting Europa vertrekken."

© SPOT

Vooruitblik
"Onze focus ligt op het bouwen van langdurige relaties met afnemers en het vergroten van de categorie, niet alleen op het spelen van de dagmarkt," aldus Nick Bakelaar. "Door slim in te zetten van het Egyptische seizoen in combinatie met onze Amerikaanse teelt, kunnen we jaarrond zekerheid en kwaliteit bieden."

© SPOT

Tijdens Fruit Attraction in Madrid zal Spot (Stand 6-C06) met haar klanten verder in gesprek gaan over de ontwikkeling van de Europese markt en het stimuleren van consumptie.

Voor meer informatie:
Nick Bakelaar / Bob Wissenburg
Spot
ABC Westland 128
2685 DB Poeldijk
Tel: +31 (0)174 47 9232
[email protected]
[email protected]
www.spot.farm

Gerelateerde artikelen → Zie meer