Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met groente als basis wil ThuysVers de Nederlandse standaard zijn in verse thuismaaltijden

Tholen - Met groente als uitgangspunt, een strak georganiseerd netwerk van partners en constante interactie met klanten positioneert ThuysVers zich steeds sterker in de online markt. Onlangs is het bestelplatform vernieuwd om de volgende groeistap te zetten, vertelt eigenaar Pieter Duijs. "We willen de Nederlandse standaard zijn."

© ThuysVersPieter en zijn vader Aad

Het bedrijf, opgericht in 2020, begon met een idee dat voortkwam uit de groentewinkel van zijn vader: maaltijden die gemak combineren met verse groenten. In de winkel waren klanten fan, en met moderne technologie en bedrijfsvoering is Thuysvers hard bezig om heel Nederland kennis te laten maken met diezelfde smaken. "We maken de stamppotten nog steeds volgens het originele recept van mijn vader. Hoewel we inmiddels tientallen maaltijdopties aanbieden, zijn zijn stamppotten nog altijd de populairste, zelfs in de zomer. Als we een week geen stamppot op het menu zetten, krijgen we daar meteen reacties op," vertelt Pieter.

Hele straten zijn fan
ThuysVers heeft inmiddels meerdere miljoenen maaltijden geleverd, aanvankelijk regionaal maar sinds een jaar landelijk. Een belangrijke motor achter die snelle groei is mond-tot-mondreclame. Hoewel het bedrijf investeert in online zichtbaarheid via kanalen als Google, Facebook en Instagram, blijkt de persoonlijke aanbeveling van klanten doorslaggevend. "We hebben hele straten en dorpen waar bijna iedereen ThuysVers gebruikt. Soms rijden we naar een dorp, leveren daar alle bestellingen af en kunnen meteen weer terug omdat de bus leeg is. Dat is het effect van mond-tot-mondreclame," zegt Pieter. Volgens hem weegt de ervaring van een buurvrouw of collega die enthousiast vertelt veel zwaarder dan welke advertentie dan ook.

Beter dan zelf koken
ThuysVers speelt in op de groeiende vraag naar gezond gemak door het traditionele imago van ongezonde kant-en-klaarmaaltijden te doorbreken en wordt ontwikkeld vanuit de filosofie 'groente eerst'. Duijs: "Wij willen een gedragsverandering stimuleren. Een kant-en-klaarmaaltijd hoeft niet ongezond te zijn en kan zelfs beter zijn dan zelf koken, omdat we deze duurzaam produceren." Doordat er uitsluitend op bestelling wordt gekookt, is er geen voedselverspilling. Producenten bereiden alleen wat daadwerkelijk besteld is, waardoor reststromen of overschotten niet voorkomen. "Dat maakt ons concept niet alleen gezonder, maar ook duurzamer en dat vinden wij belangrijk," benadrukt Pieter.© ThuysVers Regisseur van de keten
Opvallend is dat ThuysVers met een klein vast team opereert. "Wij focussen ons op wat we goed kunnen: het verkoopproces. Voor koken en orderpicking werken we samen met partijen die daar beter in zijn. Zo doet iedereen waar hij sterk in is en blijft de kwaliteit hoog," legt Pieter uit. Het bedrijf telt slechts vijf medewerkers en ziet zichzelf als de regisseur die alle schakels in de keten bij elkaar brengt.

Het bereiden van de maaltijden is volledig uitbesteed, wat in het begin een uitdaging was. ThuysVers moest producenten overtuigen om volgens hun strikte standaarden te werken. "Vroeger moest ik echt zeuren bij partijen om ons product te maken. Nu worden we wekelijks gebeld door keukens die graag met ons willen samenwerken," zegt Pieter. Inmiddels bereiden verschillende professionele keukens de gerechten, ieder vanuit hun eigen specialisme. ThuysVers ontwikkelt de recepten en stelt de kwaliteitscriteria vast, waarna de keukens volgens deze richtlijnen produceren. "De een maakt de Indische gerechten, de ander de Hollandse klassiekers. Wij leveren de recepten en kwaliteitscriteria en monitoren continu de resultaten via klantfeedback." Scoort een maaltijd of leverancier structureel te laag, dan grijpt het bedrijf direct in. "De kwaliteit van het eindproduct staat altijd voorop. Als een leverancier concessies doet, zien we dat meteen terug in de reviews. Scoort een gerecht te laag, dan verdwijnt het van de kaart of passen we het aan. Zo blijft de kwaliteit op peil."

© ThuysVers

Uber-model, maar persoonlijk
De bezorging van de maaltijden is in eigen beheer en gebeurt door zo'n honderd zelfstandige bezorgers die vaste routes rijden. Vanuit de centrale hub in Utrecht worden de bestellingen verzameld en via een eigen softwaresysteem klaargemaakt voor levering. "Het is een soort Uber-model, maar dan persoonlijker," legt Pieter uit. "Onze bezorgers kennen hun klanten vaak bij naam. Dat persoonlijke contact maakt echt het verschil. Om de kwaliteit te waarborgen vragen we na elke levering om een review. Alleen wie structureel hoog scoort, mag voor ons blijven rijden."

Toekomst
De onderneming groeit dus ontzettend hard door en om dat extra kracht bij te zetten om echt de standaard van Nederland te worden, is er recentelijk een nieuwe kapitaalronde van 1,5 miljoen euro opgehaald. Dit wordt gebruikt om nog meer mensen kennis te laten maken met Thuysvers en het marktaandeel te vergroten, maar ook om een geheel nieuw bestelplatform te lanceren dat sinds kort live is. Die maakt het voor consumenten eenvoudiger om maaltijden te kiezen, te bestellen en feedback te geven. "We willen dat de online beleving van onze klanten net zo soepel en prettig verloopt als het ontvangen van de maaltijden zelf," aldus Pieter. Daarnaast wordt gewerkt aan verdere verduurzaming met lokale hubs en een plasticvrije verpakkingslijn.

© ThuysVers

De ambitie is groot: Thuysvers wil de Nederlandse standaard zijn. De basis blijft echter onveranderd: de groentefilosofie en het succesrecept van zijn vader. "In de kern zijn we nog steeds dat bedrijf van de groenteboer, alleen nu in een modern jasje. Groente staat altijd centraal, en de stamppot blijft ons boegbeeld."

Voor meer informatie
ThuysVers
www.thuysvers.nl
[email protected]

Gerelateerde artikelen → Zie meer