Dit jaar biedt Fruit Attraction uitgebreide zakelijke mogelijkheden met Griekse bedrijven dankzij de gezamenlijke deelname van Freskon Greece. "De deelname van Freskon Greece aan Fruit Attraction 2025 is dit jaar sterker dan ooit. Er doen liefst 48 Griekse bedrijven mee in het nationale paviljoen, die samen een breed scala van de agrovoedingssector vertegenwoordigen. Daarnaast zijn vier regio's van Griekenland aanwezig: Centraal Macedonië, Epirus, Oost-Macedonië & Thracië, en Attica," aldus projectmanager Tonia Nikolaidou.
Nikolaidou geeft aan dat de handelsgesprekken van de Griekse bedrijven zich vooral zullen richten op kersen, druiven, kiwi's, perziken en nectarines, citrus, aardbeien, tomaten, komkommers en appelen.
© Freskon
Met hun deelname in Madrid willen de organisatoren van Freskon Greece niet alleen Griekse bedrijven internationaal promoten, maar ook het wereldwijde profiel van de International Fresh Fruit and Vegetables Exhibition Freskon versterken. De tiende editie hiervan vindt in april 2026 in Thessaloniki plaats. "We verstevigen Freskon's aanwezigheid op grote internationale beurzen zoals Fruit Attraction en FruitAttraction-São Paulo, creëren samenwerkingsverbanden met institutionele en commerciële partijen in het buitenland en trekken koplopers aan die specifiek geïnteresseerd zijn in Griekse producten."
"Freskon is de belangrijkste internationale tentoonstelling voor groenten en fruit in de Balkan en Zuidoost-Europa. Het wordt jaarlijks in Thessaloniki gehouden en fungeert als een vast ontmoetingspunt voor telers, exporteurs, grote retailketens en bedrijven die machines en verpakkingsdiensten aanbieden. Dankzij de strategische ligging op het kruispunt van Europa, Azië en Afrika, heeft Freskon zich bewezen als een katalysator voor zakelijke samenwerkingen en een toegangspoort voor de ontwikkeling van de exportgerichte initiatieven binnen de agrovoedingssector," vult de projectmanager van de beurs aan.
© Freskon
"Deelname aan Freskon biedt de kans om producten te presenteren aan een gespecialiseerd en internationaal publiek, met nadruk op kwaliteit en innovatie. Er is ruimte voor professioneel netwerken met beslissers van Europa's grootste retailketens en andere markten, allemaal gesitueerd op een strategische locatie, aangezien Thessaloniki fungeert als een ideale toegangspoort tot dynamische markten in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika."
"Er is al veel belangstelling voor deelname van zowel Griekse als internationale exposanten. Er zijn nieuwe thematische secties en verrijkte parallelevenementen gepland. De 10e editie van Freskon streeft ernaar om zijn rol als referentiepunt voor ontwikkelingen binnen de sector van verse groenten en fruit in Zuidoost-Europa verder te versterken," concludeert de projectmanager van Freskon.
Voor meer informatie:
Tonia Nikolaidou
Freskon
Tel: +30 2310 291 161
[email protected]
www.freskon-expo.gr/en