Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Starfruit en Central Fruit per 1 oktober verder als ADW Fresh Trade

Tholen - Vanaf 1 oktober 2025 zullen Starfruit en Central Fruit de krachten bundelen en onder de naam ADW Fresh Trade doorgaan. Beide Vlaamse importeurs waren al actief onder de vlag van Group A. De Witte, maar met deze officiële fusie zullen ze per oktober als één entiteit binnen de groep verder gaan. "Het voelt voor ons als een logische stap, omdat beide bedrijven al zeer nauw samen opereerden, waardoor we onder de nieuwe naam weer een volgende stap zetten naar een verdere centralisatie", vertelt CEO Jurgen De Witte van Group ADW.

© Starfruit Company Jurgen de Witte

"Met de gecombineerde expertise en ervaring van beide bedrijven versterken we niet alleen ons assortiment, maar ook onze slagkracht in de markt", legt hij uit. Waarom deze stap nu is gezet? "We merkten dat het werken met twee aparte entiteiten in de praktijk veel extra administratie opleverde. Zeker bij buitenlandse klanten of retailers die bij beide bedrijven inkopen. Denk aan facturering tussen de bedrijven onderling, aparte aankoopbonnen, betalingen enzovoort. Door te fuseren kunnen we die onnodige complexiteit wegnemen. Daarnaast is het naar de buitenwereld toe, zeker richting nieuwe klanten, overzichtelijker als we als één bedrijf naar voren treden."

Voor zowel klanten, als leveranciers, verandert er echter niets, zo verzekert Jurgen. "Alle medewerkers blijven aan boord, de contactpersonen blijven hetzelfde en ook de locaties wijzigen niet. Wel zal er intern meer worden samengewerkt. Bovendien hoeven we op termijn, wanneer bestaande collega's eventueel met pensioen gaan, deze niet altijd te vervangen. In plaats daarvan verdelen we de taken onder de bestaande medewerkers. Zo bouwen we stap voor stap aan een meer centrale organisatie. De manier van handelen verandert. Via e-mail, WhatsApp en onze webshop zien we dat er minder persoonlijk contact nodig is dan vroeger. Daardoor hoeven niet alle filialen nog hun eigen verkoper, kassier of magazijnverantwoordelijke te hebben."

Nieuwe logo tijdens Fruit Attraction
Volgens Jurgen kunnen we in de komende tijd nog verdere consolidaties verwachten binnen de groep. "Die kans zit er zeker in. Niet meer in dit boekjaar, dat tot 1 oktober loopt, maar erna zullen we opnieuw bekijken hoe de markt reageert op deze stap. We verwachten over het algemeen positieve reacties. Het is een logische, en misschien zelfs verfrissende stap, omdat het, naar onze mening, alleen voordelen oplevert voor zowel ons als onze klanten."

ADW Fresh Trade zal tijdens Fruit Attraction in Madrid voor het eerst onder de nieuwe naam naar buiten treden. "Dan onthullen we tijdens een speciaal evenement ook het nieuwe logo. Dat houden we nu nog even achter de hand, maar tijdens dat moment nodigen we klanten en leveranciers uit om samen een drankje te drinken en de nieuwe merkidentiteit te vieren."

ADW Fresh Trade zal aanwezig zijn op de komende Fruit Attraction van 30 september tot en met 2 oktober 2025. De groep is te vinden in hal 4, stand C03

Voor meer informatie:
ADW Fresh Trade
Hoveniersstraat 13,
2860 Sint-Katelijne-Wave
+32 2 242 62 00
[email protected]

Gerelateerde artikelen → Zie meer