Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Antonio Bellassai over het Siciliaanse druivenseizoen

"In grillige markt is kwaliteit de sleutel tot succes"

Het Italiaanse druivenseizoen verloopt grillig. De markt is instabiel en er heerst veel onzekerheid. "Kwaliteit is de sleutel tot succes", zegt Antonio Bellassai, eigenaar van La Bella Assai uit het Siciliaanse Mazzarrone. Volgens hem blijft een druif met een frisse kleur, stevige bite en mooie tros gewoon goed verkopen. "De markt beloont kwaliteit. Als de druif goed is, vinden we zonder moeite afzet, zowel in Italië als daarbuiten. Het Italia ras bewijst dat momenteel."

© La Bella Assai

Het bedrijf is van mei tot december actief op de markt. Op meer dan 300 hectare – verdeeld over eigen grond en samenwerkende telers – wordt continu geplukt. Dankzij teelt in kassen en onder overkapping is er een stabiele teelt. De mix bestaat uit 40% pitloze druiven en 60% met pit. De afzet is breed verspreid in Italië en groeit gestaag in landen als Frankrijk, Duitsland en Nederland. "We willen, net als vorige jaren, doorgaan tot aan de feestdagen", legt Bellassai uit. "Met goede koeltechnieken houden we de kwaliteit tot het einde van het jaar op peil."

© La Bella Assai

Druiven als cadeautje
La Bella Assai lanceert een nieuwe verpakking van 5 kilo, speciaal voor pitloze druiven. Daarmee wil het bedrijf duidelijk onderscheid maken tussen de druiven zonder en met pit, maar ook een stap verder gaan: druiven als cadeau. "We wilden iets vrolijks en feestelijks", zegt Bellassai. "Het is een verpakking geworden die uitnodigt om mee te nemen naar vrienden of familie. Steeds meer mensen waarderen dat. Het karton helpt ook om het verhaal achter de druiven te vertellen, over de kwaliteit en herkomst."

© La Bella Assai

Het ontwerp is duidelijk Siciliaans. Rechtsonder prijkt een afbeelding van het eiland. Volgens Bellassai een belangrijk detail: "Zo brengen we een stukje Sicilië de wereld in." De verpakking is gemaakt van gerecycled karton, geleverd door gespecialiseerde producenten, in lijn met de groeiende aandacht voor duurzaamheid.

Ondanks de onrust op de markt zet La Bella Assai vol in op twee pijlers: constante kwaliteit en een herkenbare uitstraling. Dat begint al op het veld, met zorg voor de trossen. En het eindigt in het schap, waar de verpakking het verschil moet maken. Zo worden druiven niet alleen gezien als dagelijks product, maar ook als iets bijzonders, geschikt voor feest en om samen van te genieten.

© La Bella Assai

"Als je kwaliteit levert", besluit Bellassai, "voel je de moeilijke momenten nauwelijks. De vraag blijft hoog. En goede verpakking helpt om die waarde duidelijk te maken, in Italië en daarbuiten."

Voor meer informatie:
Antonio Bellassai
La Bella Assai Srl
Via Principe Umberto 115
95040 Mazzarrone (CT) – Italië
Tel: +39 347 2804108
[email protected]
www.labellaassai.it

Gerelateerde artikelen → Zie meer