Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
verpakking van 100 gram

Druiven in snackformaat

Een fris, jong en praktisch idee: een verpakking van 100 gram druiven bedoeld als tussendoortje. Het initiatief komt van de Italiaanse Lonigro Group. Volgens Francesca Lonigro, commercieel directeur van het bedrijf, was het tijd voor een nieuwe benadering.

© Lonigro Group

"Veel mensen eten druiven vooral na de lunch", vertelt ze. "Maar in feite is het een perfect gezond alternatief voor een snackmoment. Daarom wilden we een kleinere, handzame portie aanbieden. Ideaal voor kinderen op school, sporters na het trainen of mensen op kantoor die iets gezonds willen tussendoor."

De portie van 100 gram sluit goed aan bij de behoefte aan gemak, zonder in te leveren op voedingswaarde. Druiven zitten vol natuurlijke suikers en mineralen, waardevol tijdens de groei van kinderen en jongeren, maar ook een snelle energieboost voor wie midden in een drukke dag zit.

Het nieuwe verpakkingsontwerp valt direct op in het schap: kleurrijk, vrolijk en praktisch. De verpakking is van papier, met een dunne binnenlaag van plastic die bestand is tegen vocht. Handig: je kunt het doosje gewoon onder de kraan afspoelen, wat het eten nog makkelijker maakt.

"Het moest een jasje worden dat opvalt", zegt Lonigro, "maar wel met oog voor duurzaamheid. Daarom hebben we gekozen voor papier als hoofdmateriaal en het plasticgebruik zo beperkt mogelijk gehouden."

© Lonigro Group

Een ander sterk punt van de verpakking is de flexibiliteit: dankzij een slim etiket kan het druivenras worden aangepast naargelang de oogst en het seizoen.

Eerste reacties positief
De eerste testen zijn net gestart in een aantal regionale supermarktketens. Toch zijn de reacties nu al veelbelovend. "We merken dat consumenten druiven steeds minder als 'dessertfruit' zien", aldus Lonigro, "en steeds vaker als een volwaardig snackmoment, dat je ook deelt met vrienden of collega's."

© Lonigro Group

Lonigro Group richt zich nu op een bredere uitrol in heel Italië. Verschillende supermarktformules hebben al interesse getoond. Het nieuwe formaat ligt naar verwachting binnenkort op veel meer plekken in de schappen.

Jong team, frisse ideeën
Achter dit project staat een jong team dat durft te vernieuwen. "Bij ons zijn alle medewerkers onder de 40", vertelt Lonigro. "Dat zorgt voor frisse ideeën. Het is niet altijd makkelijk om je te onderscheiden in een markt waar traditie zwaar weegt, maar wij geloven dat innovaties als deze de druif dichter bij een nieuw publiek brengen."

© Lonigro Group

Voor meer informatie:
Lonigro Group Srl
Via delle Province, 11 – Zona P.I.P.
70016 Noicattaro (BA) – Italië
www.lonigrofruit.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer