Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jarell Habets (Shypple) genomineerd voor ondernemersprijs

Jarell Habets, de oprichter van het Rotterdamse bedrijf Shypple, is genomineerd voor de verkiezing EY Entrepreneur Of The Year 2025. Met Shypple wil hij zijn missie waarmaken: het versimpelen van de wereldhandel.

© Shypple

Veel tijd kwijt
Shypple bedient bevoorradingsmanagers die nu nog veel tijd kwijt zijn aan papieren, telefoontjes, e-mails en Excel-bestanden. Door die processen te digitaliseren, maakt het platform handelsstromen inzichtelijker en efficiënter. Het bedrijf is gevestigd in Rotterdam, maar heeft inmiddels ook kantoren in acht landen.

Inzicht in bevoorradingsketen
"Ons platform maakt internationaal transport makkelijk", zegt Habets. "We geven bedrijven digitaal en realtime inzicht in hun bevoorradingsketen, van fabrieksorder tot levering in het magazijn. Daarmee verminderen we de administratieve last, verlagen we kosten en kunnen ondernemers zich richten op groei."

Vertrouwen als fundament
Habets benadrukt dat vertrouwen de kern vormt van zijn leiderschap. "Mijn diepgewortelde vertrouwen in mensen maakt de wereld mooier. Een goed voorbeeld is onze eerste ontwikkelaar uit Rusland. Voor hij überhaupt in Nederland was, gaf ik hem een voorschot van $5.000 voor zijn vliegticket. Dat was destijds een groot deel van onze liquide middelen. Voor mij is dat vertrouwen essentieel, en hetzelfde geldt voor wereldhandel."

Van sceptici naar volgers
Toen Shypple in 2016 werd opgericht, keken traditionele expediteurs kritisch naar het winstloze businessmodel. "We werden neergezet als tijdelijke speler, uitgesloten uit brancheorganisaties en genegeerd door rederijen", aldus Habets. Inmiddels is het tij gekeerd. Digitalisering is niet meer weg te denken uit de logistieke sector, en Shypple wordt volgens Habets steeds vaker gezien als voorbeeld. "Vandaag de dag vragen diezelfde leiders ons om advies. Zelfs grote containerrederijen en het Havenbedrijf Rotterdam presenteren ons hun digitale proposities als eerste."

Ambities voor de toekomst
De ambities van Shypple reiken volgens Habets ver. Over tien jaar wil het bedrijf actief zijn in 22 landen en grotendeels AI-aangedreven opereren. Habets: "Dat betekent extreem productieve medewerkers, zeer lage marges voor onze klanten en een omzet boven de miljard. Mijn droom is dat we dan een beursgang hebben gemaakt met de ticker 'SHYP'."

Bron: EY

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer