Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Staay clubperen ‘Deliciously Dressed’ het nieuwe seizoen in

Dazzling Gold, Early Desire en Red Conference

Staay Food Group lanceert een eigen merkidentiteit voor haar drie exclusieve peer clubrassen. De succesvolle Dazzling Gold, Early Desire en Red Conference gaan voortaan 'Deliciously Dressed' de wereld in. Onder deze noemer komen de clubrassen bij elkaar onder één paraplu waarbij de soortnamen worden gebruikt als merknaam. Dankzij de ontwikkeling van bijvoorbeeld eigen verpakkingen, websites en opvallend bestickerde vrachtwagens laten de clubrassen voortaan meer van zich horen.

© Staay Food Group
Dazzling Gold

Prachtige oogst
Passend bij de nieuwe uitstraling is de oogst van dit seizoen van uitstekende kwaliteit. Zowel de maatvoering en kleuring als de vruchtkwaliteit en het volume zijn van hoog niveau dankzij de goede groeiomstandigheden en de vele zonuren. De Red Conference en Early Desire zijn al geplukt, de Dazzling Gold wordt in oktober geoogst. Op dit moment zijn de verwachtingen voor deze peer ook uitstekend.

© Staay Food Group
Early Desire

Groei van areaal en volume
Het trio clubrassen heeft zich de afgelopen jaren uitstekend ontwikkeld. De peren worden inmiddels verkocht aan retail-, foodservice- en groothandelsbedrijven in meer dan 25 Europese landen. De grootste afzetmarkten zijn Nederland, Duitsland, Polen, Hongarije en het Verenigd Koninkrijk. In de laatste jaren groeide ook het areaal gestaag en is de aanplant steeds meer in productie. Sinds de start van de Red Conference is het areaal gegroeid tot ongeveer 40 hectare. Dankzij het exclusieve club-model kan Staay Food Group vraag en aanbod voor deze peren continu in balans houden. Gezien de interesse uit de markt heeft Staay Food Group de ambitie om het areaal verder uit te breiden.

© Staay Food Group
Red Conference

Fruit Attraction en andere beurzen
Op de internationale groente- en fruit vakbeurs Fruit Attraction in Madrid wordt de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd op de stand van Staay Food Group in hal 6. Binnen het 'Deliciously Dressed-thema' staat in Madrid de Red Conference centraal: 'Deliciously dressed in red!' Ook op de komende Fruitteeltbeurs in Houten (NL) en de Fruit Logistica in Berlijn (D) zullen de peren zich van hun beste kant laten zien.

© Staay Food Group

Voor meer informatie:
Mark Loojenga, Miriam van Erk
Staay Food Group
Tel: +31 (0)180 6799179
[email protected]
www.staayfoodgroup.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer