Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese export Nashi peren neemt gestaag toe

Uit officiële exportgegevens blijkt dat de verzending van Chinese peren naar de EU en het VK blijft groeien. Tegelijkertijd neemt ook de export naar het Midden-Oosten gestaag toe. Nu de oogst van het nieuwe seizoen begint, zijn exporteurs op zoek naar manieren om de concurrentie in toom te houden en de verkoop stabiel te houden.

© One day one
Nashi peer

Volgens de Chinese douanestatistieken steeg de export van verse peren naar de EU en het VK in 2024 met 13,86% ten opzichte van 2023. In de eerste helft van 2025 namen de zendingen met nog eens 18,26% toe ten opzichte van het voorgaande jaar. Ook naar het Midden-Oosten was er een opmerkelijke stijging met 3,69% in 2024 en 62,51% in de eerste helft van 2025 vergeleken met dezelfde periode in 2024.

Sectorbronnen merken op dat de vraag in de EU en het VK zich ontwikkelt, maar dat overzeese verkopen nog steeds grotendeels gesteund worden door Aziatische immigrantengemeenschappen. De voorkeuren van Chinese, Oost-Aziatische en Zuidoost-Aziatische consumenten spelen een cruciale rol in het ondersteunen van de vraag in de retail. Verbeterde koudeketenlogistiek en verpakkingen hebben de houdbaarheid verlengd, wat de acceptatie in zowel retail als e-commerce kanalen heeft bevorderd.

© One day one

Nashi peren blijven op dit moment de belangrijkste geëxporteerde variëteit vanwege hun jaarrond beschikbaarheid en bekendheid bij consumenten. Daarnaast zijn er tien andere variëteiten geïntroduceerd om verschillende smaakprofielen te bieden en het aanbod op de overzeese markten te verbreden.

De toenemende export van Nashi-peren heeft geleid tot sterkere concurrentie op de internationale markt. Met de start van het nieuwe seizoen richten exporteurs zich daarom op productdiversificatie en het waarborgen van een consistent aanbod. De toekomstige groei van de sector zal in belangrijke mate afhangen van de consumentenacceptatie en het vermogen om zich aan te passen aan lokale consumptiegewoonten in de exportmarkten.

© One day oneVoor meer informatie:
Maggie Peng
One day one
Tel: +86 18717 865462
[email protected]
www.onedayonegroup.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer