Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
datagedreven strategie werpt vruchten af bij Harvest House

"We verwachten een margeverhoging per flowpack"

Een integratieplatform koppelt voor Harvest House applicatie als een Lego-steen – en op die manier versnelt het toepassingen richting nieuwe markten. Met Azure Integration Services bouwde de coöperatie een platform dat groei en innovatie versnelt. "Je wilt kunnen schakelen op het moment dat de strategie dat vraagt. Niet eerst een IT-project hoeven opstarten," zegt René in gesprek met HSO. "IT moet niet afremmen, maar versnellen."

Dankzij het integratieplatform kan de organisatie direct inspelen op kansen in nieuwe markten—zonder vertraging. "Of het nu gaat om een retailer in Frankrijk of een supermarktketen in Oost-Europa: we zijn klaar om klantspecifiek en marktgericht aan de marktvraag te voldoen."

Harvest House heeft, met ondersteuning van HSO, haar digitale fundament opgebouwd langs drie slimme, samenhangende platformen: communicatie, data en applicatieontwikkeling.

Een voorbeeld van succes dankzij het integratieplatform komt uit de paprikaverwerking. Paprika's in een flowpack moeten een minimaal gewicht halen. Vroeger werd een marge ingebouwd, veilig maar kostbaar. Tegenwoordig wordt de verpakkingslijn met Power BI-data en een AI-model aangestuurd. Het algoritme zorgt voor een veel efficiëntere mix in de zak – zo dicht mogelijk op dat minimum.

De strategie voor de implementatie van dit soort innovatieve oplossingen bij Harvest House is klein starten en vervolgens de resultaten voor zich laten spreken. René van Tatenhove, CFO van Harvest House, legt uit: "We zijn begonnen met één proefweek. Dat gaf direct een verbetering. Daarna hebben we het uitgerold naar meerdere weken. Nu gaat het jaarrond draaien, verwachten we een margeverhoging per flowpack."

Bron: HSO

Voorpaginafoto: © HSO

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer