Een integratieplatform koppelt voor Harvest House applicatie als een Lego-steen – en op die manier versnelt het toepassingen richting nieuwe markten. Met Azure Integration Services bouwde de coöperatie een platform dat groei en innovatie versnelt. "Je wilt kunnen schakelen op het moment dat de strategie dat vraagt. Niet eerst een IT-project hoeven opstarten," zegt René in gesprek met HSO. "IT moet niet afremmen, maar versnellen."
Dankzij het integratieplatform kan de organisatie direct inspelen op kansen in nieuwe markten—zonder vertraging. "Of het nu gaat om een retailer in Frankrijk of een supermarktketen in Oost-Europa: we zijn klaar om klantspecifiek en marktgericht aan de marktvraag te voldoen."
Harvest House heeft, met ondersteuning van HSO, haar digitale fundament opgebouwd langs drie slimme, samenhangende platformen: communicatie, data en applicatieontwikkeling.
Een voorbeeld van succes dankzij het integratieplatform komt uit de paprikaverwerking. Paprika's in een flowpack moeten een minimaal gewicht halen. Vroeger werd een marge ingebouwd, veilig maar kostbaar. Tegenwoordig wordt de verpakkingslijn met Power BI-data en een AI-model aangestuurd. Het algoritme zorgt voor een veel efficiëntere mix in de zak – zo dicht mogelijk op dat minimum.
De strategie voor de implementatie van dit soort innovatieve oplossingen bij Harvest House is klein starten en vervolgens de resultaten voor zich laten spreken. René van Tatenhove, CFO van Harvest House, legt uit: "We zijn begonnen met één proefweek. Dat gaf direct een verbetering. Daarna hebben we het uitgerold naar meerdere weken. Nu gaat het jaarrond draaien, verwachten we een margeverhoging per flowpack."
Bron: HSO