Pitloze druiven – en in het bijzonder het Barbe à Papa ras uit het Grain de Plaisir-assortiment van Agricommerce Fresh™ – is inmiddels een vaste waarde in de Franse supermarkten. Deze druif speelt perfect in op de wensen van consumenten.
"Sinds de lancering in 2021 is Grain de Plaisir uitgegroeid tot een van onze topmerken. Het sluit aan bij de sterke vraag naar gezonde en speelse producten: 78% van de ouders zoekt natuurlijke, smaakvolle alternatieven voor hun kinderen, terwijl 65% van de volwassenen producten waarderen die hen terugbrengen naar hun jeugd (bron: IFOP-onderzoek, 2022). De populariteit van de Barbe à Papa druif blijkt ook uit sociale media: tal van food- en lifestyle-influencers hebben het succes gedeeld, goed voor ruim drie miljoen interacties in 2024 (bron: Kantar Social Media Analytics)", aldus Catalina Beaumont, marketingmanager bij Agricommerce Fresh.
© Agri-Commerce Fresh TM
Productief jaar om aan Franse vraag te voldoen
2025 belooft een uitstekend druivenjaar te worden. "De weersomstandigheden waren ideaal, waardoor we de Franse markt ruimschoots kunnen beleveren. Door de toenemende vraag zijn we sinds 2023 bezig ons teeltareaal uit te breiden, met als doel marktleider te blijven in pitloze druiven in Frankrijk."
© Agri-Commerce Fresh TM
Jaarrond pitloze druiven
Agricommerce Fresh levert jaarrond pitloze druiven. "Er bestaan zo'n zestig variëteiten – rood, wit en rosé. Dankzij de combinatie van teelt op het noordelijk en zuidelijk halfrond kunnen wij twaalf maanden per jaar leveren. Naast Barbe à Papa biedt Grain de Plaisir ook andere bijzondere soorten aan, zoals muskaat- en zachtfruitvarianten, en druiven uit de 'Candy'-familie met verrassende smaken: Candy Crunch™, Candy Drops™, Candy Dreams™, Candy Hearts™ en Candy Snaps™. We zijn al aanwezig in veel Franse supermarktketens en willen blijven uitblinken in rasseninnovatie. Het is ons visitekaartje."
Voor meer informatie:
Catalina Beaumont
Agri-Commerce Fresh TM
Tel: +33 (0)4 30 44 43 46 (Frankrijk)
[email protected]