Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Druiven snelstgroeiende fruitsoort in het Spaanse schap

Volgens marktonderzoek van Kantar is druif de snelst groeiende fruitsoort in het Spaanse schap. De consumptie is het afgelopen jaar flink toegenomen. Waar druiven vroeger vooral een seizoensproduct waren, liggen ze nu vrijwel het hele jaar in de winkel. Die trend zet naar verwachting door.

© Frutinter

Om het hele jaar rond zowel pitloze als druiven met pit aan te bieden, start het Valenciaanse bedrijf Frutinter een nieuw project. De focus ligt op spreiding van aanbod, rassen en presentatie, afgestemd op de wensen van de markt.

Voor dit project werkt Frutinter nauw samen met Frutas Velasco e Hijos, een ervaren Spaanse teler en vaste partner. Die samenwerking is volgens het bedrijf essentieel. "We werken al meer dan twintig jaar samen met Velasco aan de afzet van Spaanse druiven. Sinds eind vorig seizoen zetten we vol in op een jaarrondmodel", vertelt Jesús Albarrán, import‑exportmanager bij Frutinter. "We leveren nu het hele jaar druiven – met en zonder pit – aan zowel supermarkten als groothandelsmarkten."

© Frutinter

Tijdens het Spaanse seizoen verkoopt Frutinter druiven onder het merk Monfort. Buiten dat seizoen vult het bedrijf het assortiment aan met importdruiven uit onder andere Peru, Chili, Zuid-Afrika, India, Brazilië, Namibië, Italië en Egypte. Zo wordt constante beschikbaarheid gegarandeerd.

Albarrán ziet vooral pitloze druiven aan populariteit winnen. "Ze zijn ideaal als gezond tussendoortje. Ook bij ons thuis zien we het: kinderen kiezen steeds vaker voor pitloze druiven bij de lunch of als snack."

© Frutinter

Hoewel er grote spelers op de Spaanse markt actief zijn, ziet hij ook ruimte voor middelgrote aanbieders. "Wij richten ons vooral op klanten die we goed kennen, in Spanje en in Centraal- en Oost-Europa. We weten wat ze nodig hebben. Tegelijk sluiten we verdere groei niet uit. Druiven zijn voor ons een product met veel toekomst."

Frutinter gebruikt logistieke hubs in Madrid en Barcelona om de distributie efficiënt te regelen.

Voor meer informatie:
Frutínter
Tel: +34 964 506310 (Spanje)
[email protected]
www.frutinter.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer