Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Piel de Sapo wint aan populariteit buiten Spanje

De regenachtige winter en lente hebben het Spaanse meloenseizoen met twee weken vertraagd. Bovendien leidde de regen in Almeria tot kwaliteitsproblemen. Hoewel de teelt nog geen significante volumes heeft bereikt, hopen exporteurs dat de zon zichzelf snel zal laten zien om de verkoop te bevorderen. "Het is al eind mei en het seizoen is nog niet echt op gang," aldus Javier Uceda, manager van Frutas Somevisa S.L.



"Het is momenteel moeilijk om aan voldoende grote meloenen te komen voor de binnenlandse en Portugese markt. Medium meloenen zijn ideaal voor export naar markten zoals Scandinavië en Duitsland. We zijn al bezig met exporteren," zegt hij. "Zodra de meloenen groter worden, willen we de export voortzetten in Frankrijk, Italië en Oost-Europa."

Frutas Somevisa verkoopt al bijna 25 jaar meloenen uit elk Spaans productiegebied, voornamelijk de Piel de Sapo. Vijf jaar geleden opende het bedrijf een magazijn van 5.000 m2 in Almeria, waar de oogst uit Almeria en Murcia wordt verwerkt. "Op deze manier verkorten we de tijd tussen oogst en verkoop en onderhouden we nauwe relaties met telers." Na Murcia wordt het seizoen afgesloten met de regio's Castile-La Mancha en Villaconejos. 



"We willen ons netwerk van leveranciers en cliënten uitbreiden, voornamelijk op de Duitse markt, waar Spaanse meloenen populair zijn. Ook willen we de consumptie van Piel de Sapo in België en Nederland uitbreiden," zegt Javier. De meloen wordt oorspronkelijk voornamelijk op het Iberisch Schiereiland gegeten. "In het buitenland was de Piel de Sapo nooit zo populair. Daarom werden vooral meloenen, die niet aan onze kwaliteitsnormen voldeden, voor de export bestemd. Nu de export van steeds betere kwaliteit is, zien we dat de consumptie zich ook uitbreiden en de Piel de Sapo steeds populairder wordt."


Javier Uceda op Fruit Attraction 2012

Somevisa S.L. verkoopt meloenen van verschillende formaten in allerlei soorten verpakking aan supermarkten. "Dit seizoen worden onze producten verkocht onder het merk "Flor de Villaconejos" in drie verschillende varianten: Extra, Special en Deluxe." Het bedrijf van Javier Uceda nam afgelopen jaar voor het eerst deel aan Fruit Attraction en is optimistisch over de toekomst. "We wijden ons hele leven aan meloenen en vieren dit jaar de 25e verjaardag van Fruta Somevisa."




For more information:
Javier Uceda García (Manager)
César Uceda (Director)
Frutas SOMEVISA, S.L.
Ctra Aranjuez, 29. Villaconejos, Madrid. Spain
T: +34 918910333
M: +34 629644247
somevisa@hotmail.com
Publicatiedatum: