Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nile

Impuls voor expansieplannen van Zuid-Afrikaans online handelsplatform door recente financiering

Een recente financiering heeft Nile, een Zuid-Afrikaans online handelsplatform, in staat gesteld zijn ambitieuze expansieplannen verder uit te voeren. Het bedrijf is nu actief in meer dan vijftig landen en heeft strategische partnerschappen gesloten met Indiase digitale handelspartners. Nile richt zich op het stroomlijnen van alle handels- en inkooptransacties voor teeltbedrijven, met het doel de efficiëntie en het gemak binnen de sector te verbeteren.

© Nile

Lokale telers zijn tevreden met Nile omdat ze via het platform hun eigen verkoopprijzen kunnen bepalen, wat resulteert in meer transparantie over hun netto-inkomsten. Dit platform kan worden gebruikt voor zowel binnenlandse als internationale leveringen. Bovendien kunnen de opbrengsten uit deze handelskanalen worden ingezet om inkooptransacties via de marktplaats van Nile te balanceren.

Telers aanmoedigen hun eigen merk te creëren
In de Afrikaanse retailmarkt biedt Nile onder het huismerk 'Delta' producten als appels, druiven, citrus, aardappelen, wortelen en uien aan. Toch ligt de focus op het stimuleren van telers om hun eigen merken te ontwikkelen en hun verpakkingscapaciteit ten volle te benutten.

"Ons bedrijfsmodel is gebaseerd op back-to-back bestellingen. We vermijden liever het innemen van voorraadposities. Waarde creëren op het teeltbedrijf levert altijd economische voordelen op", aldus oprichter en CEO Louis de Kock.

© Nile
Courgettes van het merk Delta voor de Afrikaanse retail

Groei in wortelexport
De Kock benadrukt dat het voordelig is om het volledige gewas op de markt te brengen, ongeacht de kwaliteit. Daarnaast helpt het als een teler, die voorheen uitsluitend voor de binnenlandse markt produceerde, nu kan exporteren.

Er is financiering beschikbaar voor de oogst en Nile beheert de fytosanitaire administratie en het transport voor zijn exportklanten. Zo heeft Nile nicheproducten zoals wortelen extra ondersteuning kunnen bieden op de exportmarkt. Het bedrijf werkt samen met de meeste vooraanstaande Zuid-Afrikaanse worteltelers.

"Zuid-Afrika teelt wortelen van hoge kwaliteit die in toenemende mate gewild zijn op de exportmarkt naar het Midden-Oosten en Afrika. Hoewel het momenteel een nichemarkt is, zal de wortelexport alleen maar groeien," zegt hij.

De Kock wijst erop dat potentiële kopers van Zuid-Afrikaanse groenten en fruit niet verder hoeven te zoeken. Nile werkt samen met 400 van de grootste telers in Zuid-Afrika en ondersteunt in- en uitgaande handel in meer dan honderd productcategorieën, waaronder speciale groenten zoals Indiase karela (bittere kalebas).

"Veel Zuid-Afrikaanse exporteurs kunnen containers vol citrus aanbieden, maar wij hebben een uitzonderlijk gevarieerd aanbod. We kunnen de meeste groente- en fruitcategorieën aanbieden via luchtvracht, wegvervoer en zeevervoer, of een combinatie daarvan. Onze logistieke flexibiliteit maakt ons uniek."

© Nile
"De toekomst van AGF is online" luidt de slogan

Voor meer informatie:
Louis de Kock
Nile
Tel: +27 65 735 7581
[email protected]
https://nile.ag/

Gerelateerde artikelen → Zie meer