New Covent Garden Market, met zijn rijke geschiedenis, is al meer dan 50 jaar een plek waar handelaren groenten en fruit kopen en verkopen. Hoewel de Britse AGF-sector door de jaren heen flink is veranderd, blijft één handelaar, die al lang een vertrouwd gezicht op de markt is, hoopvol naar de toekomst kijken en het centrale belang van de groothandelsmarkt koesteren.
© NewCoventGardenMarket
Gary Marshall
Gary Marshall, eigenaar van Bevington Salads is een pionier in de sector. Hij introduceerde in januari van dit jaar En Route Fruit. Met deze nieuwe onderneming brengt hij vijf decennia aan sectorervaring samen met de nieuwste e-commerce technologieën, waardoor restaurants, luxe detailhandelaars, delicatessenwinkels en supermarkten eenvoudig verse groenten, fruit en kruiden online, via een app, op sociale media of telefonisch kunnen bestellen.
"Het idee voor En Route Fruit kwam van enkele jongere teamleden," vertelt Gary eerlijk. "In het begin voelde het voor mij een beetje onwennig," geeft hij toe. "Dit platform, dat klantgericht is, maakt het bestellen van AGF eenvoudig. Het stelt ons ook in staat om seizoensgebonden producten nauwgezet te volgen, uitstekende service te bieden en kwaliteitsproducten te garanderen. Sinds onze lancering in januari hebben we een positieve respons gezien."
© NewCoventGardenMarket
Gary en zijn zoon George
Het team bestaat uit Gary's zoon George Marshall, Jack Gordon, en de digitale experts Liepa en Chris Lord. En Route Fruit combineert de wijsheid van ervaren generaties met de innovatiekracht van Millennials. "Veel mensen bezoeken de markt tegenwoordig minder vaak. Dit komt door verschillende factoren, zoals verkeersopstoppingen en de Ultra Low Emission Zone-regels. Ook de openingstijden van de markt zijn veranderd: waar we vroeger om 4 uur 's ochtends begonnen, begint onze dag nu om 22 uur. Het wordt steeds lastiger om overdag door Londen te reizen."
© NewCoventGardenMarket
Gary met zijn andere zoon Bradley en partner Kesia
Hoewel Gary veel vertrouwen heeft in de En Route Fruit app, maakt hij zich zorgen over het behouden van de AGF-passie. "Het is essentieel dat we groenten en fruit kunnen zien, aanraken en ruiken, en dat we elkaar ook persoonlijk spreken. We moedigen app-gebruikers aan om de markt te bezoeken, informatie te delen en partnerschappen op te bouwen, zodat ze de volledige marktervaring kunnen beleven, naast het gemak van de app.
"Het is makkelijk om vanuit een kantoor alles online te bestellen, maar je zou het contact en vertrouwen dat ontstaat door persoonlijk contact kunnen verliezen. Wij willen beide werelden verenigen."
Gary geeft toe dat het tijd kost om vertrouwen op te bouwen met online apps: "Feitelijk besteden we het geld van anderen door de producten te kiezen die zij kopen en verkopen. We proberen zo gedetailleerd mogelijk te zijn over ons aanbod via sociale media. Hoewel ik als traditionele AGF-handelaar fungeer, zie ik dit niet als het achterlaten van het verleden. Integendeel, ik zie het als de manier om onze toekomst veilig te stellen."
Voor meer informatie:
Gary Marshall
Bevington Salads
Tel: +44 20 7627 8999
[email protected]
www.bevingtonsalads.co.uk