Aldi is aan een opmars bezig en komt in zowel het YouGov onderzoek als dat van SupermarktKompas als tweede beste landelijke supermarkt naar voren. Een belangrijke reden hiervoor is het verbeterde prijsimago van de discounter, zo meldt FoodPersonality. Dit geldt niet alleen voor de vaste klanten, maar ook voor anderen, zo blijkt uit onderzoek van SupermarktKompas.
© Aldi Nord
Aldi zette de afgelopen tijd flink in op reclame via radio en tv met duidelijke prijsboodschappen, en dat lijkt te hebben gewerkt. Als aan het brede Nederlandse publiek wordt gevraagd welke supermarktformule de goedkoopste is, wordt Aldi het vaakste genoemd, zien de onderzoekers. Maar niet alleen op prijs, ook op assortiment/service & basis-op-orde/winkelexecutie laat Aldi in het onderzoek een aanzienlijke verbetering.
Prijs en promoties zijn voor consumenten al jaren het belangrijkste criterium om een supermarkt te bezoeken. Echter, uit de nieuwste gegevens van het Supermarktkompas blijkt dat klanten bereid zijn voor bepaalde producten meer te betalen. Bij Aldi-klanten is die bereidheid vooral zichtbaar bij biologische producten, producten van hogere kwaliteit en lokale producten.
Voor meer informatieMarco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
info@doulemretail.nl
www.supermarktkompas.nl