Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fors verbeterd prijsimago van Aldi belangrijke pijler van succes

Aldi is aan een opmars bezig en komt in zowel het YouGov onderzoek als dat van SupermarktKompas als tweede beste landelijke supermarkt naar voren. Een belangrijke reden hiervoor is het verbeterde prijsimago van de discounter, zo meldt FoodPersonality. Dit geldt niet alleen voor de vaste klanten, maar ook voor anderen, zo blijkt uit onderzoek van SupermarktKompas.

© Aldi Nord

Aldi zette de afgelopen tijd flink in op reclame via radio en tv met duidelijke prijsboodschappen, en dat lijkt te hebben gewerkt. Als aan het brede Nederlandse publiek wordt gevraagd welke supermarktformule de goedkoopste is, wordt Aldi het vaakste genoemd, zien de onderzoekers. Maar niet alleen op prijs, ook op assortiment/service & basis-op-orde/winkelexecutie laat Aldi in het onderzoek een aanzienlijke verbetering.

Prijs en promoties zijn voor consumenten al jaren het belangrijkste criterium om een supermarkt te bezoeken. Echter, uit de nieuwste gegevens van het Supermarktkompas blijkt dat klanten bereid zijn voor bepaalde producten meer te betalen. Bij Aldi-klanten is die bereidheid vooral zichtbaar bij biologische producten, producten van hogere kwaliteit en lokale producten.

Voor meer informatie
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
info@doulemretail.nl
www.supermarktkompas.nl

Publicatiedatum: