Asia Fruit Logistica 2025 bereidt zich voor op een internationale editie, die van 3 tot 5 september plaatsvindt in de AsiaWorld-Expo in Hongkong. De beurs zal exposanten uit 41 verschillende landen en regio's verwelkomen, waaronder 25 nationale paviljoens, en biedt een reeks nieuwe thematische en netwerkinitiatieven.
© Asia Fruit Logistica
Nieuw dit jaar zijn twee forums: een over diepgevroren groenten en fruit en een ander over noten en gedroogd fruit, die respectievelijk op de eerste en tweede dag plaatsvinden. Beide forums worden gepresenteerd op het podium van de Asiafruit Showcase en bieden netwerksessies die zijn ontworpen om contacten tussen kopers, leveranciers en experts uit de sector te bevorderen.
Het First Timer Paviljoen, gericht op bedrijven die voor het eerst deelnemen aan het evenement, heeft deelnemers uit Litouwen, Mexico, Marokko, de VS en India aangetrokken. Ondertussen keert de Retailer's Club, die in 2024 begon, terug met diensten voor ongeveer 200 topinkopers uit de retailsector, zoals een lounge, speeddating-sessies, ontmoetingsruimtes en op maat gemaakte matchmaking-mogelijkheden.
© Asia Fruit Logistica
Het kennisplatform van het evenement, Asiafruit Knowledge Centre, biedt drie informatiestromen: Asiafruit Congress, Asiafruit Business Forum en Asiafruit Showcase. Deze geven bezoekers toegang tot sectoranalyses, marktinzichten en praktijkgerichte oplossingen.
Asia Fruit Logistica blijft groeien in wereldwijde deelname. Landen zoals Portugal, Azerbeidzjan en Marokko maken hun terugkeer naar de beurs, terwijl Litouwen en Kenia voor de eerste keer zullen deelnemen. Andere landen, zoals Chili, Peru, Australië, Nieuw-Zeeland, Vietnam, Taiwan, Japan en Tanzania, vergroten hun deelname met grotere stands en meer bedrijven. China is nog steeds het grootste exposerende land.
© Asia Fruit Logistica
Exposanten zoals de Chinese distributeur Goodfarmer, de Turkse exporteur Aksun en de wereldwijde handelaar in zachtfruit Driscoll's benadrukken het belang van het evenement om internationale connecties te ontwikkelen en uit te breiden op de Aziatische markt. Deelnemers beschouwen Asia Fruit Logistica als een cruciaal handelsplatform voor het verkennen van zakelijke kansen in de groeiende AGF-sector in Azië.
© Asia Fruit LogisticaVoor meer informatie:
Asia Fruit Logistica
[email protected]
www.asiafruitlogistica.com