Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Export Chinese diepvriesgroenten beweegt mee met mondiale onrust

In de afgelopen tijd hebben exporteurs van diepvriesgroenten het moeilijk gehad. Door de onzekere internationale situatie, terugkerende handelsconflicten en stijgende verzendkosten wisselen de bestelhoeveelheden sterk voor Chinese bedrijven die diepvriesgroenten produceren voor de export. De heer Xu, verkoopmanager van het in Rizhao gevestigde Lvtuo Foods, meldt dat het exportvolume van zijn bedrijf in de afgelopen maanden met ongeveer 30% is afgenomen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

© Lvtuo

Greentop Food richt zich vooral op de verwerking van diepvriesgroenten. In hun assortiment zitten meer dan 50 productvariëteiten, zoals diepvriesuien, knoflook, gember, peulen en wortelen. Zij hebben een jaarlijkse verwerkingscapaciteit van ongeveer 50.000 ton, bestemd voor markten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië, Rusland en Australië.

Xu geeft aan dat het huidige externe klimaat bepaalde uitdagingen voor de export met zich meebrengt. Sinds het begin van dit jaar zijn de algehele internationale logistieke kosten hoog. Dit, in combinatie met de toename van politieke risico's in sommige regio's, heeft het tempo van klantorders aanzienlijk vertraagd. Daarom heeft het bedrijf besloten om hun exportprijzen enigszins te verlagen om hun klanten te behouden. De huidige totale prijs is ongeveer 10% gedaald ten opzichte van het vorige jaar, voornamelijk om de kosten voor inkopers te verlichten en de bestellingen van bestaande klanten te stabiliseren.

Over de huidige situatie in de sector merkt Xu op dat de geleidelijke verlaging van toetredingsdrempels heeft geleid tot een jaarlijkse toename van het aantal binnenlandse bedrijven in de diepvriesgroentesector. Hierdoor is de concurrentie op de markt aanzienlijk toegenomen. "Er zijn inmiddels veel fabrieken die diepvriesgroenten produceren, waarbij prijs en kwaliteit steeds dichter bij elkaar liggen," aldus Xu. In reactie daarop passen bedrijven geleidelijk hun strategieën aan.

© Lvtuo

"Wij beschikken over exportcertificeringen, waaronder die van de Volksrepubliek China, en deze bieden ons nog altijd specifieke voordelen bij het ontwikkelen van markten in het buitenland," zegt Xu. "We leveren monsters op basis van de wensen van onze klanten en ondersteunen hen bij het testen en vergelijken van producten. Een deel van onze producten wordt onder licentie geëxporteerd via het CM-merk."

In het licht van de steeds competitieve marktomgeving zegt Xu: "In de toekomst zullen we ons blijven richten op de stabiliteit van productkwaliteit en onze productportefeuille en prijsstrategie optimaliseren naar de behoeften van verschillende markten. Op korte termijn kan prijs nog steeds een belangrijk middel zijn om klanten aan te trekken, maar op de lange termijn zullen productstabiliteit en service de doorslag geven of klanten bestellingen blijven plaatsen."

Voor meer informatie:
De heer Xu
Rizhao's Greentop Foods Co.
18613627219@vip.163.com