Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
2de kwartaal

Omzet Mission Produce +28%

Mission Produce rapporteerde een omzetstijging van 28% op jaarbasis in het fiscale tweede kwartaal van 2025, tot 380,3 miljoen dollar. Het nettoresultaat daalde echter naar $3,1 miljoen ($0,04 per verwaterd aandeel) van $7,0 miljoen ($0,10) vorig jaar. Het aangepaste nettoresultaat bedroeg $8,7 miljoen ($0,12), een daling ten opzichte van $9,8 miljoen ($0,14), terwijl de aangepaste EBITDA met 5% daalde tot $19,1 miljoen.

CEO Steve Barnard schreef de sterke prestaties toe aan het wereldwijde inkoopnetwerk van het bedrijf, waarbij hij wees op de hoge avocadoprijzen ondanks vlakke volumes, wat wijst op een stabiele consumentenvraag. Mission behaalde recordvolumes in zijn mango-activiteiten en vergrootte zijn marktaandeel op de Amerikaanse markt, terwijl de Britse markt groeide doordat Mission meer klanten wist te bereiken. Het bedrijf kocht voor $5,2 miljoen aan aandelen terug op basis van onderwaardering.

© Mission Produce

In het segment Marketing & Distributie steeg de omzet met 26% tot $362,5 miljoen dankzij hogere avocadoprijzen. De aangepaste EBITDA daalde echter van $ 21,7 miljoen naar $ 16,8 miljoen, onder invloed van lagere marges per eenheid en $ 2,6 miljoen aan gecombineerde kosten als gevolg van een sluiting van een Canadese faciliteit en kortstondige Amerikaanse tarieven op Mexicaanse import.

Het segment International Farming zag de omzet met 479% stijgen tot $8,1 miljoen, met een aangepaste EBITDA die verbeterde tot $1,5 miljoen, ondersteund door betere opbrengsten en prijzen in mangoboomgaarden en een toegenomen volume voor blauwe bessen.

Het segment blauwe bessen groeide met 57% tot $ 15,7 miljoen in omzet, met een vlakke aangepaste EBITDA als gevolg van hogere volumes die lagere marges per eenheid compenseerden.

De brutowinst daalde van $ 31 miljoen naar $ 28,4 miljoen, met een brutomarge van 7,5%. De verkoop-, algemene en administratieve kosten stegen met 15% tot $ 21,5 miljoen, vooral door personeelsvergoedingen en juridische kosten.

Per 30 april bedroegen de liquide middelen $36,7 miljoen, een daling ten opzichte van $58,0 miljoen in oktober 2024. De nettokasuitgaven voor operaties bedroegen $13,0 miljoen, gedreven door de groei van het werkkapitaal gekoppeld aan hogere avocadoprijzen en toegenomen voorraden. De investeringen voor de eerste helft bedroegen $28,0 miljoen, gericht op het onderhoud van de boomgaarden, landverbeteringen in Guatemala en de teelt van blauwe bessen in Peru.

Vooruitkijkend naar het derde kwartaal verwacht Mission dat de avocadovolumes met 10-15% zullen stijgen als gevolg van een goede Peruaanse oogst, terwijl de prijzen naar verwachting met 10-15% zullen dalen ten opzichte van vorig jaar. De investeringsuitgaven voor 2025 worden geschat tussen $50 miljoen en $55 miljoen.

De resultaten van Mission voor het tweede kwartaal weerspiegelen een sterke omzetgroei en strategische expansie, getemperd door margedruk en overgangskosten. Het bedrijf blijft zich richten op wereldwijde marktontwikkeling en optimalisatie van de keten.

Klik hier om het volledige rapport te bekijken.

Voor meer informatie:
Jeff Sonnek
Mission Produce
Tel: +1 646 277 1263
jeff.sonnek@icrinc.com
www.missionproduce.com

Publicatiedatum: