Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veelbelovende start Siciliaanse druiven

Het druivenseizoen is goed begonnen voor het Siciliaanse bedrijf La Bella Assai uit Mazzarrone, een streek die bekendstaat om zijn druiventeelt. De oogst begon op 3 mei en laat al direct mooie resultaten zien: druiven van topkwaliteit en een positieve marktreactie.

"We zijn vroeger gestart dan verwacht en het product is beter dan gehoopt. De druiven hebben een hoog suikergehalte, zijn egaal van vorm en perfect gerijpt. We zijn erg tevreden", vertelt Antonio Bellassai, eigenaar van het bedrijf.

De vroege rassen Victoria (wit) en Black Magic (blauw) trapten het seizoen officieel af. Volgens Bellassai is de kwaliteit dit jaar opvallend hoog. Dat is te danken aan het gunstige weer: een rustige lente gevolgd door een zonnige, maar niet extreem hete zomerstart.

© La Bella Assai

La Bella Assai levert druiven van mei tot en met december, mede dankzij een goed georganiseerde teelt van meer dan 300 hectare, verspreid over eigen teelt en aanvoer van aangesloten telers. De druiven worden geteeld onder kassen en overkappingen, wat zorgt voor een stabiele, gespreide aanvoer.

Momenteel is de verhouding tussen pitloze en traditionele druivenrassen ongeveer 50/50. Dat sluit goed aan bij het veranderende consumptiegedrag, want er blijft ook vraag naar klassieke rassen. "We breiden ons assortiment pitloze druiven gestaag uit", zegt Bellassai, "maar op dit moment doen alle rassen het goed. De consument zal bepalen wat de favorieten worden."

© La Bella Assai

De afzet is goed verdeeld tussen Italië en andere Europese landen. Het bedrijf heeft een vaste afzet in onder andere Frankrijk, Duitsland, België en Nederland. "De vraag is stevig en overtreft in sommige gevallen het aanbod. We doen er alles aan om klanten op tijd en consistent te beleveren."

Een belangrijk pluspunt is de flexibiliteit in verpakkingen. "We bieden onder meer kartons van 5 of 7 kilo en een breed scala aan punnets. Zo kunnen we snel inspelen op de wensen van Europese supermarkten."

© La Bella Assai

Een strategische ontwikkeling dit jaar is de verhuizing naar een nieuw logistiek centrum. "We gaan werken vanuit een ruimer en efficiënter magazijn. Dat gaat de verwerking, verpakking en verzending verbeteren. Deze investering helpt ons om verder te groeien en sneller in te spelen op de marktvraag", besluit Bellassai.

Met een vliegende start en gunstige weersomstandigheden kijkt La Bella Assai vol vertrouwen naar de rest van het seizoen. Het doel is duidelijk: het hele jaar door druiven van topkwaliteit leveren, met een service die aansluit bij de verwachtingen van klanten in Italië en Europa.

Voor meer informatie:
Antonio Bellassai
La Bella Assai Srl
Via Principe Umberto 115
95040 Mazzarrone (CT) – Italië
Tel: +39 347 2804108
labellaassai@tiscali.it
www.labellaassai.it