Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mentha Impact en ImpactBuying bundelen kracht

Investeringsfonds Mentha Impact gaat een strategisch partnerschap aan met ImpactBuying, gespecialiseerd in software om wereldwijde toeleveringsketens transparant, duurzaam en eerlijk te maken.

Met deze samenwerking wil ImpactBuying haar internationale groei versnellen, in lijn met de missie: complexe ketens transformeren tot een positieve kracht voor mens en milieu. Dat doet ImpactBuying door alle data uit ketens te verzamelen op haar platform, te verifiëren middels software en customer services en in te zetten als stuurinformatie.

© ImpactBuying

De druk op retailers en producenten in de FMCG markt neemt toe om te weten wat er werkelijk in hun toeleveringsketens gebeurt en in te grijpen bij misstanden. Van ontbossing en arbeidsomstandigheden tot CO₂-uitstoot en leefbare lonen. Die urgentie wordt versterkt door nieuwe wetgeving, zoals de EUDR (anti-ontbossingswet) en CSDDD (anti-wegkijkwet), maar ook door een groeiend maatschappelijk bewustzijn.

"Deze samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in onze ontwikkeling," zegt Marjan de Bock-Smit, oprichter van ImpactBuying. ,,Mentha is niet alleen een financiële partner, maar ook een strategische bondgenoot die onze missie voor een duurzame en rechtvaardige wereld deelt."

Morele noodzaak
Edo Pfennings, partner bij Mentha Impact: "Transparantie in toeleveringsketens is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een morele noodzaak en een katalysator voor positieve impact op klimaat en milieu. ImpactBuying is de partij die hierin al sinds jaar en dag het voortouw neemt."

© ImpactBuying

"Retailers staan vandaag de dag voor enorme uitdagingen," zegt Leontien Hasselman-Plugge, CEO van het bedrijf. "Maar ook voor grote kansen om verandering te realiseren. Wij zien elke toeleveringsketen als een kans om de wereld te verbeteren. Met Mentha aan onze zijde zijn we klaar om die verandering op schaal te realiseren."

Bron: ImpactBuying

Publicatiedatum: