Het nieuwe bananenmerk Trudi's start met een meerjarig partnerschap met CARE International en Fyffes retailpartners, waarbij 200 plattelandsgezinnen in Costa Rica worden ondersteund. Fyffes ontwikkelde het merk Trudi's met als doel een deel van de opbrengst van elke verkochte banaan ten goede te laten komen aan de community's waar het fruit wordt geteeld.
© Fyffes
Trudi's richt zich op gendergelijkheid, toegang tot kwalitatieve voeding en ondersteuning van vrouwen bij het opzetten van kleine landbouwbedrijfjes in de regio's waar Fyffes plantages en leveranciers gevestigd zijn. Het project start in Costa Rica, in de community's van Matina, met de intentie om later op te schalen. Coop Norway sluit zich aan als distributeur van Trudi's in Noorwegen, naast Spar UK, dat het merk eerder al opnam.
Adriano Di Dia, Chief Marketing Officer, meldt dat Coop Norway en Spar UK de eerste Europese retailers zijn die Trudi's verdelen en dat er in andere landen ook interesse is.
Helen McEachern, CEO van CARE International UK, benadrukt dat klanten met de aankoop van bananen vrouwen ondersteunen die het fruit telen en oogsten, en zo bijdragen aan de levensomstandigheden in hun community's.
Voor meer informatie:
Fyffes
M1 Business Park
Courtlough
Balbriggan, Ierland
Tel.: +353 1 574 0070
www.fyffes.com